Hvad er annoncørbetalt indhold?

Annoncørbetalt indhold (også kendt som native advertising eller branded content) er typisk artikler, podcast, video og lignende skabt i et kommercielt samarbejde mellem Ekstra Bladets native-afdeling og en annoncør. Ekstra Bladets redaktion er ikke involveret i produktionen af annoncørbetalte artikler. Indholdet bliver tydeligt markeret som en annonce for at adskille det fra Ekstra Bladets redaktionelle indhold, og efterlever således lovgivningsmæssige rammer.

Når en artikel er markeret med teksten ’Annoncørbetalt indhold’ eller ”Annonce”, har den angivne annoncør betalt for artiklen og har dermed indflydelse på det tema, artiklen omhandler. Ekstra Bladets native-afdeling håndterer og udgiver artiklen, og er derfor inddraget i idéudvikling, vinkling af budskab, billedvalg og tekst. Native-afdelingen består af journalister og specialister, der tilstræber at give brugerne en læseværdig oplevelse i form af indhold, der enten gør læserne klogere på et givent tema eller har en høj underholdningsværdi.

Native-indhold skal leve op til de kvalitetsstandarder samt til den værdi, stil og tone, læserne kender fra Ekstra Bladets øvrige indhold. Ekstra Bladets kommercielle native-afdeling har til enhver tid fuld råderet over det native-indhold, der publiceres på Ekstra Bladets medieplatforme.

Annoncørbetalte artikler kan optræde på eb.dk, i print-udgaven af Ekstra Bladet eller på Ekstra Bladets øvrige platforme. Artiklerne bringes side om side med almindeligt redaktionelt indhold, men de vil være tydeligt markeret med teksten ”Annoncørbetalt” eller ”Annonce”, uanset hvor de optræder.