Ny forskning overraskede lægerne: Sådan halverer du risikoen for slagtilfælde

Hvis du kommer op fra sofaen og begynder at træne, kan du halvere risikoen for slagtilfælde, viser ny norsk forskning. Efter mange år uden træning lagde 55-årige Jongeir sin livsstil om og fik et meget bedre helbred. Her er træningsprogrammet til dig, der gerne vil i gang

55-årige Jongeir Haugen Gran har oplevet store helbredsmæssige forandringer, efter han har skiftet sofaen ud med to gange ugentlig træning med en personlig træner. Foto: Odin Jæger (VG)
55-årige Jongeir Haugen Gran har oplevet store helbredsmæssige forandringer, efter han har skiftet sofaen ud med to gange ugentlig træning med en personlig træner. Foto: Odin Jæger (VG)
For abonnenter

Hvert år rammes cirka 12.000 danskere af slagtilfælde – det samme tal gør sig gældende for nordmændene. Det er dog muligt at forebygge, for hele 80 procent af slagtilfældene er forårsaget af risikofaktorer, der er mulige at påvirke.

Læs videre med Ekstra Bladet+

For kun 79 kr./md.

Ingen binding: Opsig når du vil.

Allerede abonnent? Log ind
Abonnementet fortsætter til 79 kr./md. Der er ingen binding, og du kan altid opsige abonnementet til udgangen af en betalingsperiode.

Seneste i krop og træning