Du har muligvis lagt mærke til det, når du har siddet og set fjernsyn, ventet på toget eller været på Facebook.
Især hvis du er single.
For i disse dage flyder det med annoncer på nettet og reklamer i tv om netdating, så alle singlerne derude kan få sig et skud med kærlighed - eller bare sex, hvis det er ønsket.
Læs også:
Date en cougar eller kristen- Det er klassisk, at datingsiderne har mere aktivitet i den mørke og kolde tid. Folk kommer ikke lige så meget ud i den periode, siger Troels Schultz Larsen, der har forsket i netdating på Roskilde Universitet til ekstrabladet.dk.
Og især jul og nytår har i følge Martin Schultz Andersen, der er marketingsansvarlig for dating.dk, stor betydning for at folk vil begynde at netdate.
Læs også:
Netdating mere populært end porno- Julen er hjerternes fest og et tidspunkt, hvor mange singler savner en kæreste at dele højtiden med. Januar er en ny start for mange mennesker og netdating kan være et af de nye tiltag de har lyst til at prøve, siger han til ekstrabladet.dk.
Læs også:
Netdating hitter: 500.000 forsøger at scoreOg især dating.dk er gået i offensiven med en massiv markedsføring.
- Vi har lavet en ny tv-reklame der kører på diverse kanaler, mens vi er også i radioen og i biografer landet over. Vi kører også med massiv dækning af bannere på stationer og gader i hele Danmark og så er vi også på Facebook, siger Martin Schultz Andersen.
På dating.dk kan man virkelig mærke et boom i antallet af medlemmer i januar, da de her plejer at få dobbelt så mange brugere.
Læs også:
Sådan får du en kæreste- Vi forventer at få 60.000 nye brugere i januar. Men det er faktisk den eneste måned, som skiller sig ud fra de andre, siger Martin Schultz Andersen.