Den blærede Breitling-ur til en månedsløn, den pikkede Porsche til en årsløn eller fem, den hypede Mont Blanc-pen til en dagløn - eller fem.
Forbrugsgoder i den (unødvendigt) dyre ende, som nogle mænd bruger til andet end at føre sig frem over for vennerne med.
Vi har før kunnet afsløre, at statussymboler indgår i ligningen, når kvinder og mænd søger partnere. Især når det drejer sig om at finde kortidspartnere.
Nu har et hold belgiske marketing- og kommunikationsforskere kastet et blik på, om kvinders menstruationscyklus påvirker hendes valg af mænd med statussymboler.
Det har i tidligere forskning vist sig, at kvinder, der har ægløsning og derved størst chance for at blive gravide, tiltrækkes mere af machomænd.
I det foreliggende studie, publiceret i ' Journal of Experimental Social Psychology', deltog 162 kvindelige studerende, hvoraf 38 brugte p-piller.
De skulle se på fotos af en række forbrugsvarer, hvor nogle var klassiske mandlige statussymboler som et Breitling-ur, en Porsche, en Mont Blanc-pen.
Kvinderne så produkterne et sekund hver og skulle bagefter kort beskrive, hvad de så.
Det viste sig så, at kvinder i deres mest fertile periode lagde mest mærke til mændenes statussymboler. De noterede dem hurtige og oftere end på andre tidspunkter i deres periode.
De udsving gjaldt ikke for kvinder, der tog P-piller.
Ifølge forskerne peger deres resultater på, at det kan betale sig for mænd af bruge statussymboler i jagten på en mage. I hvert fald man er ude efter kvinder, der ikke tager P-piller og som er i løbetid...
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.