Onani - 6 håndfaste tips til mænd

Øvelse gør mester: Sådan bliver du bedre til at onanere

Langt de fleste mænd onanerer op til flere gange om ugen. Men selv om de har masser af øvelse, er der stadig plads til forbedringer, for netop med hensyn til onani og orgasme tager man(d) tit den hurtigste vej mod målet.

Derfor har vi fået orgasme- og onanieksperten Katrine Berling til at komme med en række håndfaste råd til manden, der tør lege lidt og udvikle sine autorerotiske evner

Sådan får du bedre orgasmer

1. Knibeøvelser
Det er bestemt ikke kun kvinder, der skal lave knibeøvelser, mænd skal også. For jo stærkere pc-muskel, (pubococcygeus-muskel), jo bedre har du også kontrol over din rejsning. Du kan holde længere, både når du onanerer, og når du har sex, og så er det super sundt for dig at få musklen trænet. Du kan gøre på kontorstolen, i bilen, på cyklen. Der er ingen undskyldninger for at lade være.

Læs: Knib dig op, mand!

2. Fokus på din pik
Alt for mange mænd har slet ikke fokus på deres pik, når de onanerer: De sidder bar og ser pornofilm, hiver i den i to minutter, til der kommer noget ud. Men det er dårligt onanimønster at komme ind i. Derfor foreslår jeg, at du i stedet for at se porno, fokuserer på din pik, så rigtigt mærker den. Hvordan føles den, hvordan mærkes den forskellige fra den er slap, til den begynder at svulme, til den er hård, og til du kommer. Øv dig i at mærke de forskellige faser.

3. Få kontrol over din pik
Når du har lært, hvordan din pik mærkes i de forskellige faser, så skal du øve dig i at få kontrol over den. Det vil sige, du skal øve dig i at holde længere og onanere i længere tid. Du skal onanere, til du føler, du er ved at komme, og så holde igen i 10 sekunder. Så falder din ophidselse lidt, men inden den falder for meget, begynder du igen, og det mønster fortsætter du så lang tid, du kan, gerne i 45 minutter.

Sådan holder du længere

4. Vejrtrækning
Ligesom kvinder får mænd også rigtig meget ud af at bruge deres vejrtrækning, både når de onanerer, og når de har sex. Du kan nemlig bruge vejrtrækningen til at forsinke din orgasme. Når du er lige ved at komme, så stop og tag lange dybe vejrtrækninger. Den rette vejrtrækning får også energien ud i kroppen, så energien ikke kun er koncentreret i dit køn. Det gør, at du får mulighed for at få helkropsorgasmer - i stedet for orgasmer, der er centreret om din pik.

Træk vejret til orgasme

5. Brug et buttplug
Manden kan gennem anus stimulere sin prostata, og det kan være med til at give ham endnu dybere og mere intense orgasmer. Og da det kan være meget svært at nå dette punkt med en finger, anbefaler jeg, at man bruger et buttplug. Den sidder nemlig også af sig selv, så du kan stimulere sin penis på samme tid. Husk at brug masser af glidemiddel. Begynd med en lille.

Analsex - nu også til mænd

6. Øv dig ikke at ejakulere
Noget af det bedste en mand, kan lære, er at holde sin udlæsning tilbage, men stadig få orgasmer. Det gør nemlig, at han ikke mister sin energi og rejsning. Manden kan derved blive multiorgamisk og få mange orgasmer, når han har sex eller onanerer. Det kan tage et stykke tid at mestre denne teknik, men det kan læres. Ifølge tao-tantrisk seksualfilosofi kaldes punktet mellem anus og testiklerne, en lille fordybning, 'the million dollar spot.' Pres på det punkt, når du er ved at komme, og du vil ikke ejakulere, men injakulere.

Tryk mod million dollar punktet får prostata til at pumpe langsommere, og sæden kommer ikke ind i penis, men absorberes af blodet og føres ud i kroppen.

Erektionen kan forsvinde, men hurtigt genfindes. Når du har gjort det et par gange, vil den seksuelle energi fylde hele din krop.