Mænd køber sexlegetøj op til VM

Hun får dildoer - og han får bold

Måske er det udsigten til at nyde Den levende dildo, pomafekongen og verdens bedste fodboldspiller Ronaldo, som får mænd til at købe sexlegetøj op til VM. (Foto: AP Photo/Manu Fernandez)
Måske er det udsigten til at nyde Den levende dildo, pomafekongen og verdens bedste fodboldspiller Ronaldo, som får mænd til at købe sexlegetøj op til VM. (Foto: AP Photo/Manu Fernandez)
Følg Sex & Samliv

Måske skyldes det dårlig samvittighed over, at han har tænkt sig at tilbringef de kommende uger foran skærmen, opslugt af VM i fodold.

I hvert fald kan den svenske sexlegetøjsproducent Lelo konstatere, at flere mænd investerer i sexlegetøj til deres kærester op til store sportsbegivenheder.

Man kan godt sige, at han får fred, og hun får noget at lege med, så hun holder sig fra fjernsynet, når der om kort tid er VM i fodbold. Sådan ser verdensbilledet i hvert fald ud ifølge oplysninger, den svenske sexlegetøjsgigant Lelo har indhentet under pulstagning på transportbåndet med sexlegetøj hos 20.000 af deres forhandlere verden over.

Det skriver side6.dk.

Det er dog ikke alene VM, der giver mænd kløe i de frække kreditkortsvingerfingre. Alle store sportsbegivenheder med massiv mediedækning, fra fodbold og Tour de France til Super Bowl, afstedkommer samme effekt på salget af legetøj.

Hvor det almindelige daglige salg er nogenlunde ligeligt fordelt mellem kvinder og mænd, tegner mænd sig for 80 procent af salget op til de sportslige højdepunkter.

Køber sig til god samvittighed
Ifølge Lelo skyldes køen af mandlige kunder dårlig samvittighed eller 'forhåndstrøst' overfor partneren, som de ved, de ikke kommer til at bruge særlig meget tid på, når fjernsynet trækker.

- I dagene op til store sportsarrangementer besøger mandlige kunder de sexrelaterede websites færre gange, men lægger dobbelt så meget i kurven, og det er ikke til dem selv, udtaler marketingansvarlig hos Lelo, Steve Thomson.

Han oplyser desuden, at mænd generelt køber parvenlige produkter, når de handler sexlegetøj, men den regel bliver til undtagelsen op til sportsbegivenheder. Her køber de legetøj, kvinder kan bruge alene.

Ifølge Thomson er det især Soraya, der ryger i kurven og afregnes ved kassen. Salget af netop den dildovibrator stiger med ca. 60 pct., når der er sport kikkassen. Og far har for travlt til fisse.

Ubegrænset Sport
Ekstra Bladet
Så løber du aldrig tør
79
,-
/md.

Mere fra Ekstra Bladet+

Kristendemokraterne ligner efterhånden en abort
LIGE NU

Udforsk Ekstra Bladet+

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Udforsk Ekstra Bladet+