En kvinde i sin mest fertile periode kaster et stort net ud, når hun skal fange mænd, så hun har større udbud at vælge fra. Og dette begær efter variation omkring ægløsning kommer også til udtryk i forhold til produkter.
Det fremgår af et nyt studie i Journal of Consumer Research, hvor forskere fra University of Texas lavede fire eksperimenter med 553 kvinder i alderen 18 til 40. Kvinderne var ikke gravide og tog ikke p-piller eller lignende.
Man kom frem til, at kvindernes behov for nye muligheder blandt blandt mænd også udløste en variationssøgende tankegang, som fik kvinder til at få lyst til en større variation i forhold til varer og produkter.
Ny forskning: Kvinder vilde med machomænd - en gang om måneden
Loyalitet i forhold til en partner mindskede lysten til produktvariation. Hvilket ifølge forskerne peger på, at loyalitet i forhold til en kæreste kan overføres til loyalitet i forhold til et brand/varmærke.
'Kvinder med ægløsning vælger mange forskellige muligheder, fra slik til kosmetik, og ikke bare det samme mærke igen og igen,' siger Kristina M. Durante, ifølge sciencedaily.com.
Studiet kan få betydning for markedsføring: Cirka en uge hver måned er kvinder med normal cyklus mere åbne for at skifte til andre mærker (og mænd).
Så er det bare med at finde ud af, hvorfor de har ægløsning.
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.