Her er de tre øvelser, der giver hende træningsorgasme

Coregasm: Berømmet sexforsker udgiver bog med træningstips til kvinder, som har brug for endnu en grund til at gå til fitness

Med amerikanernes vanlige sans for smarte ordsammenstillinger og salgbare produktudviklinger, der følger tidens trends, har den berømte sexforsker Debbie Herbenick netop udgivet bogen 'The Coregasm Workout: The Revolutionary Method for Better Sex Through Exercise.'

Her fremlægger Herbenick, der i mange år har undersøgt kvinders sexliv, sin videnskabsbaserede øvelser og teknikker, der kan forbedre både sex og træning.

Kvinderne på womenshealthmag.com har læst bogen og fået Debby Herbenick til at komme med tre øvelser, der kan give kvinden de meget omtalte træningsorgasmer.

Se også: Orgasmer i dit fitnesscenter

Ifølge forskeren er træningsorgasme - coregasm - en slags nydelsesfuld bivirking af en en særlig træningsform og beskrives som en mindre intens udgave af en skedeorgasme.

Den begynder i de nedre mavemuskler og bevæger sig mod vagina.

- Man ved ikke, hvor mange kvinder der har kan få disse træningsorgasmer, men vi ved, at nogle af kvinderne i vores studier begyndte af få dem efter af have fulgt programmet i flere uger - inklusiv mig selv.

I dansk fitness-sammenhæng kalder man det også kernetræning eller core-træning. Det drejer som at styrke om musklerne omkring mave/talje, som stabiliserer kroppen.

Se også: Fræk træning giver bedre orgasmer

1. Pulstræning

1. Først skal du have blodet til at pumpe med 20 til 30 minutter tur på en step-maskine, løbebåndet, crosstraineren eller lignende, der får pulsen i vejret.

Pulstræning er grundlaget, men dog kun en opvarmning, for træningsorgasmer kommer først, når man opnår muskeltræthed.

2. Maveøvelser

 

Så er det tid at gå direkte videre til de intense maveøvelser. For at få fat i din core - altså i denne sammenhæng primært bækkenbund, mavemuskler og hoftebøjere - kan du lave lave klassiske mavebøjninger, benløft eller hængende knæløft. Bliv ved, selv om du bliver træt.

Det er især disse øvelser, som udløser træningsorgasmerne.

Se også: Denne træning booster dit sexliv

3. Coregasm

'

Når du begynder at føle en vis ophidselse, som typisk vil indtræde, når du mærker musklerne ryste eller sitre. Når du er lige på grænsen til ikke at kunne mere, så bliv lidt endnu. Og så skal du være åben for orgasmen.

Når du mærker den er på vej, skal du slappe af og være modtagende overfor orgasmefølelsen uden at stoppe træningen.

Har du stadig ikke fået orgasme?

Fortvivl ej. Herbenicks forskning peger på, at jo stærkere din core er, jo større sandsynlighed har du for at få orgasme ved maveøvelserne.

- Jeg ønsker ikke, at kvinder skal føler, at det er noget, de burde opnå, men det en ny måde ud udforske sin seksualitet.

Er du mere til yogaorgasmer, der også tager udgangspunkt i en stærk bækkenbund? Så få træningstip her

Se også: Fræk til fitness: Her er den hemmelige orgasme-maskine

5 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Sex & samliv
Seneste i Sex & samliv
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere