TV: Buttede kvinder bedst til at sælge frækt lingeri

Og så er brunetter mere populære...

Her kan du se de tynde modeller på catwalk'en

Igen og igen bluser debatten om (for) tynde modeller i reklamer op. Ofte forklarer bureauerne bag, at de blot bruger den type kvinder, som forbrugerne vil have.

Underforstået: Det sælger bedre.

Men mænd kan som bekendt godt lide kvinder, der strutter de rigtige steder, og kvinder efterlyser hyppigt modeller, som mere ligner 'almindelige' kvinder, som de kan spejle sig i uden at gå ned med dårlig samvittighed og skønshedsstress.

Samfund - 28. dec. 2014 - kl. 19:27 TV: Så kiksede er mænd til størrelsen

Sex & samliv - 24. nov. 2014 - kl. 11:08 TV: Er lingeri-modeller for tynde?

Nu viser det sig så, at der faktisk kan være god forretning i at satse på den runde kvinde i reklamer - i hvert fald når det gælder undertøj.

Det hævder folkene på det amerikanske lingerifirma Adore Me, ifølge cnn.com.

Denne yppige kvinde sælger undertøj. (Foto: Adore Me)
Denne yppige kvinde sælger undertøj. (Foto: Adore Me)

En tv-reklame med en lidt buttet brunette-model medførte en firdobling af salget i forhold til en anden af deres annoncer, som havde en gruppe slanke blondiner i fokus. Og det var ikke kun salget af de store størrelser, der øgedes.

Firmaet prøvede en såkaldt A/B-marketingstrategi, hvor forbrugerne præsenteres for forskellige annoncer, så man kan se, hvilke modeller, poseringer og set ups, der virker bedst.

Her viste det sig altså, at den buttede brunette solgte fire gange bedre end de tynde blondiner. Og ikke nok med det, reklamen var også væsentligt billigere at producere. Blandt andet blev fotos ikke retoucheret, for Adore Me opdagede, at det kunne de kvindelige brugere bedst lide.

Og så fandt de også ud at, at brunetter generelt sælger bedre end blondiner.

Over artiklen her kan du se en bag-om-reklame om den buttede brunette-reklame. Herunder kan du se de tre forskellige reklamer:


Blondiner.

Buttet brunette.

Slanke brunetter.

'Se også: Her er det frækkeste pornoundertøj

Se også: TV: Undertøj for frækt for australierne

Hvad mener du - er det på tide, at reklamebranchen og producenter for øjnene op for, at forbrugerne efterlyser mere 'realistiske' reklamer?

11 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Sex & samliv
Seneste i Sex & samliv
Hent flere

Skærm

Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere