TV: Roligans og selvmål

Ægte kredsfinale: Stensballeskolen spillede sig i slutspillet i en kamp, der bød på det hele

Rasmus Andersen. (Foto: Henrik Schou)
Rasmus Andersen. (Foto: Henrik Schou)

Kredsfinalen blev en forrygende kamp med en god fight hvor man kunne se fra kampens start, at kampen havde stor betydning, nemlig at komme i forårets kvartfinale og være blandt de sidste otte drengehold i Danmark.

Stensballeskolens fantastiske opbakning

</p><p><b>Gået til stålet</b><br /> Allerede efter 4:16 minutter måtte dommeren helt korrekt give advarsel til Stensballes Esben Hjortdal for at holde profilen fra Gyvelhøj Nicklas Jensen i et fremstød, hvor Nicklas var lige ved at være helt fri.</p><p><b>Se årets største galleri her</b></p><p>Der blev tacklet i bund i kampen, men det blev den eneste advarsel gennem kampen, hvor det var vanskeligt at vælge fairplay til sidst, da der var rigtigt mange om budet.</p><br /><br /><p><div class="quote"><span class="quote-start" /><span class="quote-text">Vi fik også vist, at vi kan arbejde os til en sejr</span><span class="quote-end" /></div> - Marcus Covarrubias, Stensballeskolen</p><br /><br /><p>Men det faldt ud til målmanden for Gyvelhøj, Rasmus Andsbjerg, der ville med til kredsfinalen selvom han i en tidligere kamp havde fået en hjernerystelse, denne kæmpe oplevelse ville Rasmus ikke gå glip af og fortjente fairplayhåndklædet.</p><p><b>Studeret modstanderen</b><br /> Stensballe havde læst på lektien ved at bruge deres helt store profil Frederik Dilbjerg som tæt markør af Gyvelhøjs Nicklas Jensen, der indtil i dag havde scoret i alle kampene for holdet og nettet 12 gange.</p><p>Nicklas havde lovet inden kampen af score to mål, men det lykkes ikke i kampen, da Frederik sad som en sugemalle på ham.</p><p><b>Se årets største galleri her:</b></p><a id="_2a980c1a-1ade-42d2-bce5-df9af9ce22f1" href="https://ekstrabladet.dk/skolefodbold/gallerier/article4591552.ece">Galleri: Stensballeskolen - Gyvelhøjskolen</a><br /><br /><p>Dette, og Frederiks fornemmelse af at gå med i spillet, gav ham fidusen for sit hold, en anfører der går forrest både hvad angår fight, men ikke mindst at få sine medspillere til at yde det maksimale.</p><p>Efter 22. minutters spil har Stensballe frispark i højre side og Rasmus Andersen sparker bolden ind i hovedet på den høje Lasse Nymann, men en spiller fra Gyvelhøj når den først og uheldigvis for ham laver de selvmål.</p><p>Ved frispark er holdet uhyggelig farligt, da holdet har nogle store spillere, der ser stærke ud på sådanne situationer, og så en Rasmus til at ligge dem perfekt.</p><p>- Jeg synes vi er gode på dødbolde, så det skal vi også blive ved med til foråret, lød det fra Rasmus</p><p>I første halvleg havde Gyvelhøj ikke det store at byde på, udover et flot frisparksforsøg af Christian Madsen, som Stensballes målmand Malthe Hansen slår til hjørne.</p><a id="_260a6ab3-d379-42a5-9ec0-735b489b9993" href="https://ekstrabladet.dk/skolefodbold/nyheder/jyllandmidt/article4586437.ece">ZOOM: Stensballeskolen - Gyvelhøjskolen</a><br /><br /><p>Stensballe havde enkelte andre forsøg i halvlegen blandt andet til Søren Skovgaard, der spiller på midtbanen og er en spændende spiller med et meget højt teknisk niveau, men mangler lidt hurtighed. Han spiller med nr. 10 på ryggen og ligner meget en, der kan afgøre en kamp.</p><p>Desuden chancer til Marcus Covarrubias, lille hurtig fløj, som der blev lavet mange frispark på, kan meget med en bold og bliver spændende at se på en tør bane, hvor forsvarsspillerne ikke kan få sat glidende tacklinger ind på ham.</p><p>- Jeg synes ikke banen var til det polerede spil i dag, så vi fik også vist, at vi kan arbejde os til en sejr, lød det fra Marcus efter kampen.</p><p>Selvom Gyvelhøj i pausen havde talt om at dække op ved dødbolde, og muligheden for at vinde var tilstede, da man flyttede Rasmus Lonnebjerg længere frem på banen, gav det ikke bonus.</p><p><b>Plads til forbedringer</b><br /> I anden halvleg har Gyvelhøj ingen chancer, hvor Stensballe sad på det, der var af chancer. <br />Frederik Haugaard havde et par stykker, men ville ikke spille bolden bagud til frie spillere, dette kan blive et problem, når holdet skal spille igen. Han mister mange bolde i opspillet, når han fik dem i løb i bagrummet .</p><p>Efter 55. minutters spil halvklarer Rasmus Andersen et skud, som lander ved Mathias Linnet, der sikkert scorer til 2-0 som blev kampens resultat.</p><p><b>Hør Rasmus fortælle om kampen her</b></p><p><iframe width="640" height="390" src="//www.youtube.com/embed/rP9J87at1ng" frameborder="0" allowfullscreen="" /></p><p>Da kampen blev fløjtet af festede drengene fra Stensballe, hvor de hurtigt fik hjælp fra de mange tilskuere, der var tilstede under kampen og satte sit præg på kampen.</p><p><b>Stensballes styrker</b><br /> Skolen har især Frederik Dilbjerg, der dækker det meste af banen og arbejder hårdt. I dag havde han stor succes med at få lukket Nicklas Jensen ned. Spørgsmålet er så bare, hvis og når den kommende modstander har flere end én profil. Er holdet så gearet til det?</p><p>Derudover råder de over flere farlige angribere, der alle kan tage udfordringen med forsvaret op, og vigtigtst af alt, lave mål.</p><p>Og så er Stensballe-drengene store fysisk. Det betyder, at de er dygtige til at komme først i både luftspil og på dødbolde.</p><p><a href="https://www.youtube.com/user/EBSkolefodbold">Se masser af ekstra klip fra kampen på vores Youtube-kanal</a></p>

1 af 9 Mathias Linnet har lukket og slukket til 2-0. (Foto: Henrik Schou)
2 af 9 Rasmus Andersen troede han havde scoret, men i virkeligheden var det Gyvelhøj, der havde scoret selvmål. (Foto: Henrik Schou)
3 af 9 Kæmpe stemning på sidelinjen med over 1000 tilskuere. (Foto: Henrik Schou)
4 af 9 Marcus Covarrubias. (Foto: Henrik Schou)
5 af 9 Stensballeskolen har scoret. (Foto: Henrik Schou)
6 af 9 Medaljerne er i hus. (Foto: Henrik Schou)
7 af 9 Så er der Carlsberg Sport. (Foto: Henrik Schou)
8 af 9 Stensballe-støtten på skrift. (Foto: Henrik Schou)
9 af 9 Rasmus Andersen. (Foto: Henrik Schou)
Seneste Skolefodbold
Mest læste Skolefodbold
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere