TV: Første halvleg var nok

Legestue: De teknisk dygtige spillere leverede varen

Andi Idrizi kunne nemt gøre det til 3-0. Foto: Birger Dencker
Andi Idrizi kunne nemt gøre det til 3-0. Foto: Birger Dencker

Onsdag tog Tinderhøj Skole imod Rødkilde Skole i Ekstra Bladet Skolefodbold.

Drengene fra Rødkilde Skole brugte de første ti minutter af kampen på at komme i gang. Om det skyldes, at de til kampen manglede deres topscorer Fisnik Isaki, er ikke til at vide. Fisnik havde valgt at prioritere en klubkamp for KB senere onsdag aften over kampen mod Tinderhøj Skole.

Gæsterne kan godt uden Fisnik. Det var kampen et klart bevis på. Holdet består af en bred vifte at teknisk dygtige spillere, som meget gerne vil vise deres kunnen og færdigheder frem, men de er også dygtige som hold.

Se kampfakta her.

Se også: Første sejr i fem år

Vigtigere at vinde
Fisnik mistede sin topscorerstatus på holdet efter onsdagens kamp, men det tog han meget let.

- Bare holdet vinder, sagde han. Men der er ingen tvivl om, Fisnik Isaki vil gøre meget for at rette op sin mistede topscorerstatus til næste kamp.

Der skulle gå 12 minutter, før Rødkilde Skole fik gang i løjerne. En meget velspillende Amir Guuleed modtog bolden helt umarkeret i værternes felt. Så meget plads skulle man i ikke give ham, for han bankede bolden op i nettaget uden chance for Lucas Kjær i Tinderhøj Skoles mål.

Skal man tale om en svaghed hos udeholdet, så er det, at de alle meget gerne vil vise, hvad de kan. Så glemmer de indimellem at se efter deres medspillere.

Oliver Skaaning fra hjemmeholdet var en af kampens bedste. Foto: Birger Dencker
Oliver Skaaning fra hjemmeholdet var en af kampens bedste. Foto: Birger Dencker

Se også: En Hai foran mål

Mål på stribe
I en lang periode havde gæsterne presset hjemmeholdet i bund - dog uden at kunne score, da der lige blev taget en dribling eller to for meget, men flot så det ud.  

I det 24. minut drev udeholdets Gabriel Håkansson bolden frem på højrekanten, og med en god stikning fandt han Amir Guuleed. Han skar ind i banen og fandt Serhat Bozkir, som afsluttede det flotte angreb ved at sparke bolden i kassen til 2–0.

Tinderhøj Skole var rystet, og bare i minuttet efter stod hjemmeholdets forsvar og snorksov. En helt fri Andi Idrizi kunne nemt gøre det til 3–0.

I første halvlegs sidste minut var der ingen, der gik til Rødkilde Skoles Serhat Bozkir. Serhat bankede til bolden med et meget præcist spark, og bolden hamrede ind bag en sagesløs keeper i Lucas Kjær. Udeholdet kunne gå til pause med en meget sikker føring på 4–0.

Se her, hvorfor Serhat Bozkir er en farlig spiller:


Se også: Gav den gas

Satte tempoet ned
I pausen talte Rødkilde Skoles træner om, at de skulle spille mere sammen og se op, når de havde bolden. Men ellers bare fortsætte, hvor de slap.

Udeholdet fortsatte med at dominere kampen. Der gik bare fem minutter af anden halvleg, før bolden igen lå bag hjemmeholdets keeper. Målet blev kreeret af Dennis Osae, og kampen stod 5–0.

Der var trængsel i det lille felt på værternes banehalvdel. Foto: Birger Dencker
Der var trængsel i det lille felt på værternes banehalvdel. Foto: Birger Dencker

Rødkilde Skoles drenge satte herefter tempoet lidt ned og lod bolden gøre arbejdet. Det betød, at Tinderhøj Skole kom lidt mere med i kampen. Værterne var godt anført af Jasraj Singh og Oliver Skaaning. Hjemmeholdet havde dog ikke helt det, der skulle til, for at de blev rigtigt farlige. De chancer, Tinderhøj Skole fik, tog udeholdets keeper Valdemar Madsen sig af. 

KAMPFAKTA:

Resultat:
Tinderhøj Skole - Rødkilde Skole, 0-5

Prisvindere:
Vindere af fidusbamserne:
Oliver Skaaning, Tinderhøj Skole
Mamadou Bah, Rødkilde Skole

Vinderen af fairplay-håndklædet:
Victor Algreen, Tinderhøj Skole

Rødkilde Skole havde rigtig mange dygtige fodboldspillere og især Amir Gulleed, Mamadou Bah, Serhat Bozkir og Dennis Osae viste rigtige gode takter i kampen mod Tinderhøj Skole.

Hør fra Rødkilde Skoles fidusbamsevinder Mamadou Bah efter kampen her:

Seneste Skolefodbold
Mest læste Skolefodbold
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere