Caroline skal lære af Rory

Rory McIlroy er skridtet foran kæresten Caroline Wozniacki

Caroline Wozniacki skeler hengivent til sin nordirske kæreste. (Foto: AP)
Caroline Wozniacki skeler hengivent til sin nordirske kæreste. (Foto: AP)

Rory McIlroy har fuldkommen styr på, hvordan han får mest mulig ud af sit gode navn, uden at gå på kompromis med sin integritet, og i forhold til Caroline er han foran på et enkelt, men også ganske væsentligt punkt.

Han er ved at tage skridtet væk fra kun at være interessant for sportsfolk til at være det for alle.

Caroline Wozniacki morede sig vældigt på ryggen af en thailandsk elefant. I Baggrunden ses en glad Rory Mcilroy. (Foto: Screendump fra indslag) Sport på vrangen - 2. jan. 2012 - kl. 20:55 TV: Rory og Caroline fjoller rundt på elefant

Rory McIlroy er således ambassadør for Unicef i Irland, og inden sin store triumf og gennembrud i US Open sidste år, besøgte han det gennemhærgede Haiti i juni. Han tillagde det besøg stor, nærmest afgørende betydning for, at han havde formået at vinde Major-turneringen.

Sådan kommer han videre
– Næste skridt for Rory McIlroy bliver at lande nogle sponsorkontrakter med sodavandsfirmaer, fastfood-kæder eller lignende. Det er den slags aftaler, der løfter en celebrity fra sport og over til hverdagslivet, siger professor i kultur, medier og sport på Staffordshire University Ellis Cashmore således til The Independent og påpeger dermed den forvandling, der skal til, hvis en sportsstjerne skal blive rigtig stor:

De skal også være interessante for dem, der ikke kender en tøddel til golf, eller tennis i Carolines tilfælde.

Se også: Wozniacki får mentale råd af sin kæreste

Den holdning er Thomas Badura helt på linje med:

– Carolines og Rorys næste udfordring bliver at finde noget, der rækker længere ud til alle mennesker – også dem, der ikke er tennis- eller golfinteresseret. Når man ser Beckham reklamere for undertøj for H&M, så er man jo kommet væk fra fodboldbanen.

- Så det vil være naturligt for Caroline at flytte sig over i eksempelvis deodoranter, parfumeserier og lignende, som mange før hende har gjort, for at få fuldt udbytte af sin markedsværdi, siger direktøren i SponsorPeople.

0 kommentarer
Vis kommentarer