De forsvarende verdensmestre, Nicki Thiim og Marco Sørensen skal nok kigge en ekstra gang i bakspejlet.
Det kan vise sig at blive en tredje dansker, som kan blive 1. udfordreren i den kommende sæson til VM-titlen i GTE-klassen.
I hvert fald var Michael Christensen forrygende kørende på førstedagen af den såkaldte prolog til den forestående VM-sæsonen på Monza-banen udenfor Milano.
Danskeren, som endeligt sad i den nye Porsche 911 RSR efter at være lånt ud i sæsonens to store amerikanske langdistanceløb på Daytona og Sebring, var sammen med sin nye franske makker, Kevin Estre hurtigst både formiddag og eftermiddag,.
Og det var på trods af, at Kevin Estre røg i gruset i den anden træning.
Det var ikke kun Aston Martin-kørerne, Nicki Thiim og Marco Sørensen, som fik et eller andet at tænke over.
Også Ford GT og Ferrari, der begge satser vildt på at erobre tronen i GTE-klassen, skal også have fundet mere fart, hvis den tidligere VM 3'er, Michael Christensen ikke bare skal køre derudad og erobre VM-titlen.
I sidste sæson var han nærmest fraværende i VM-serien, fordi han brugte meget tid på at være med til at udvikle den nye udgave af Porsche 911, og det var planen, at danskeren skulle have kørt i den nye model i 24 timers løbet på Daytona.
I 11. time blev den loyale Michael Christensen flyttet en klasse ned og over på en ældre Porsche 911, og det endte som bekendt med en fornem klassesejr, som blev belønnet med et eftertragtet Rolex ur, opkaldt efter løbet, som har en værdi af 100.000 kr.
Trods Kevin Estres afkørsel ser det ud som om, at Michael Christensen i den franske kører har fået kapabel erstatning or superstjernen Gianmaria Bruni, Italien, som efter bruddet med Ferrari er røget ud i noget, som ligner en karantæne.
Den dansk/franske duo vil i 24 timer på Le Mans få tysk selskab I Porsche i form af den tidligere BMW-kører, Dirk Werner, lige som det også er blevet officielt, at New Zealands Richie Stanaway skal køre sammen med Nicki Thiim og Marco Sørensen.
De tre skal bruge sæsonens to første VM-løb, Silverstone og Spa til at finde ind i et samarbejde, som helst skal munde ud i succes i Le Mans.
I LMP2-klassen, hvor IT-millionær David Heinemeier Hansson er 'gentlemankører' hos det schweiziske Rebellion-mandskab, var dansk-amerikaneren for første gang i aktion for sit nye mandskab. I den første træning var han sammen med sin schweiziske makker, Mathias Becke næsthurtigst.
Verdensmesterens vildeste crash: Stod på hovedet med 300 km i timen