MONACO (Ekstra Bladet): På det seneste er den syvdobbelte verdensmester Lewis Hamilton både i britisk og amerikansk presse sat i forbindelse med et chok-skifte til Ferrari.
Når man tænker på italienernes og Mercedes’ resultater de seneste 15 år, giver de dog ikke den store mening ...
- Nej, lød svaret i Monaco på spørgsmålet om, hvorvidt Ferrari havde kontaktet Mercedes-stjernen.
Samme svar lød fra Ferrari-teamchef Frédéric Vasseur, som afviste, at der havde været så meget som en samtale.
I stedet fortalte 38-årige Hamilton, at han var meget tæt på en kontraktforlængelse med Mercedes.
- Det er første gang, at jeg ikke har forhandlet for mig selv. Jeg har et fantastisk team i baggrunden, som gør alt arbejdet, så jeg kan fokusere på mit. Jeg siger, hvad jeg ønsker, og det arbejder vi hen imod.
- Naturligvis, når der er kontraktforhandlinger, vil der altid være spekulationer, men medmindre det kommer fra mig, er det præcis, hvad det er.
- Måske med løbet (i Imola, red.), der blev aflyst, så kedede de sig bare, sagde Hamilton om Ferrari-skriverierne.
SE OGSÅ: Formel 1's lønkonger: Står ikke ud af sengen for under 150 millioner
- Mit team arbejder tæt sammen med Toto, og vi er næsten, hvor vi har en kontrakt klar. Det er meget mere afslappet nu end før, hvor jeg gjorde alt selv.
Mercedes’ problemer med den nye generation biler påvirker ikke britens lyst til at blive. Han har også været tilknyttet den tyske bilgigant på den ene eller anden måde, siden han var juniorkører. Da han kørte for McLaren, var det som de facto fabriksteam med Mercedes-motor.
Begge Ferrari-kørere har desuden kontrakt til og med 2024.
Mark Slade er Kevin Magnussens løbsingeniør og kender den danske F1-ingeniør bedre end de fleste. Læs her om Haas-teamets 'overscoring' og samarbejdet med Nico Hülkenberg.