LE MANS (Ekstra Bladet) Lad dem bare.
Audis sportsdirektør Dr. Wolfgang Ullrich frygter trods Porsches dominans i kvalifikationen ved at blive nummer 1-2-3 ikke de tilbagevendte 'søsterbiler' fra VW-familien.
Som det har været et kendetegn med det tyske fodboldlandshold, har Audi også gjort det til sit varemærke altid at vinde i sidste ende.
Tiden fra en enkelt omgang er i et 24 timers løb mest et pr-nummer, og i sæsonens to første 6 timers løb i VM for sportsvogne er Audi med de forsvarende Le Mans-vindere, Marcel Fässler, Schweiz, André Lotterer, Tyskland og Benoit Tréluyer, Frankrig kommet fra baghjul og vundet med henholdsvis 4,610 sekunder og 13,424 sekunder til Porsche på pole position.
TV-reportage: Øl, mandehørm og Le Mans
Verdensmestrene fra Toyota har indtil videre ikke været blandet i trekampen i front i sportsvognsklassen, mens de nyankomne fra Nissan med forhjulstræk som Honda/McLaren i Formel 1 må erkende, at man ikke kan komme ind fra gaden.
Foreløbigt er Porsche med 16 sejre fra 1970-1998 mest vindende, men Audi med 13 sejre siden entreen i 1999 er ved at gøre klar til at trække ud til at overhale.
LMP2-klassen er en uoverskuelig størrelse, som absolut ikke kedelig at følge, men det er svært at udpege en favorit.
Det samme gælder i GTE Pro-klassen, hvor Ferrari har lagt sig i spidsen i VM, men Corvette, Porsche og Aston Martin går med store tanker om at vinde.
I GTE Am-klassen er Christoffer Nygaards Aston Martin fra i fjor anført af den canadiske rigmand Paul Dalla Lana storfavorit.
Den tidligere Formel 1-kører, Pedro Lamy, Portugal er fortsat den hurtige mand ombord, mens Mathias Lauda, Østrig, søn af Formel 1-legenden, har afløst Christoffer Nygaard.
2015-udgaven af Le Mans begynder lørdag klokken 15.00.
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.