Forhandlingerne stod på allerede på, mens Kevin Magnussen stadig kørte Formel 1 for Haas, og kontrakten har været underskrevet et stykke tid.
Derfor er det en offentlig hemmelighed - beskrevet flere gange af Ekstra Bladet - som den franske gigant Peugeot præsenterede mandag middag i en video på Youtube.
Le Mans bliver årets højdepunkt, når Kevin Magnussen fra 2022 bliver del af franskmændenes hypercar-projekt og tilbagevenden til race med sportsvogne på højeste niveau.
- Le Mans er det største udholdenhedsrace i verden og det race, som alle gerne vil vinde. Det er et historisk race, og Peugeot er en stor del af den historie, og jeg håber, at jeg kan føje noget til den historie, siger Kevin Magnussen i præsentationen.
Ifølge Ekstra Bladets oplysninger er der tale om en længere aftale på en række år.
For Kevin Magnussen er 2021 og opholdet hos Chip Ganassi Racing i den amerikanske IMSA-serie opvarmning og et mellemår.
Den tidligere Formel 1-kører for McLaren, Renault og Haas går i Tom Kristensens fodspor, når han i de kommende sæsoner skal forsøge at vinde ikke bare Le Mans i den store klasse, men også WEC’s verdensmesterskab i langdistanceløb.
Peugeot vender tilbage til den største klasse inden for sportsvogne med to biler. Blandt teamkammeraterne er franskmændene Loïc Duval og Jean-Eric Vergne, men også en landsmand.
Mikkel Jensen er jokeren i den franske opstilling.
Den 26-årige aarhusianer har en fortid som fabrikskører for BMW og vandt sidste år den europæiske Le Mans serie i LMP3.
I denne sæson kører han ligesom sin kommende teamkammerat Kevin Magnussen i den amerikanske IMSA-serie, men i LMP2-klassen, som er næsthurtigst efter DPi-klassen.
Indtil en række mekaniske problemer og uheld satte ind, lignede Mikkel Jensens bil en af favoritterne til at vinde Daytona for godt en uge siden.
Det er endnu ikke bestemt, hvordan kørerne fordeles på de to biler. Umiddelbart er det dog ikke så sandsynligt, at de to danskere ender i samme bil.
Mikkel Jensen er noget højere end Kevin Magnussen, og der er en vis fordel i, at kørerne kan passe samme sæde og indstillinger i cockpittet.