Rolig OL-chef: Billetsalg en kæmpesucces

OL-chef giver ikke noget for kritikken af billetsalget, men vil ikke kaste yderligere lys over fordelingen

Der er ingen grund til at kritisere billetfordelingen til OL i London. Alt er, som det skal være, og der bliver fulde huse alle vegne.

Arrangementschefen for OL i London, Sebastian Coe, tager fuldstændig afslappet på den kritik, der har været rejst af fordelingen af billetter til sommerens OL, hvor der blandt andet er frygt for, at sponsorer sætter sig på billetterne til de mest attraktive begivenheder.

Se mere:

Se også: Millioner af OL-billetter revet væk

- Billetterne er en stor succeshistorie, siger Sebastian Coe til DPA.

- Nævn et andet OL, hvor man så tidligt i forløbet kan sige til idrætsforbundene og de nationale olympiske komitéer: Alle jeres atleter vil - fra det øjeblik, de betræder stadion - opleve fulde huse med tilskuere, der virkelig ønsker at være der, lyder det.

Fra flere sider har Coe ellers modtaget kritik for et helt uigennemskueligt billetsystem, og derfor frygtes det, at OL's største begivenheder - eksempelvis herrernes 100 meter løb - næsten udelukkende bliver overværet af sponsorer og andre samarbejdspartnere.

Læs også:

Se også: OL-arrangør: Vi tømmer ikke sparegrisen

Men den tidligere mellemdistanceløber ryster på hovedet af kritikken. OL er ikke kun for rigmænd og sponsorer, slår han fast. Almindelige sportsfans kan også opleve suset fra verdens største sportsbegivenhed.

- To tredjedele af billetterne koster 50 pund (450 kroner, red.) eller mindre, siger Sebastian Coe, og fremhæver, at alle deltagere får to billetter til familie eller venner.

Den dobbelte OL-vinder fra 1980 og 1984 afviser dog at kaste yderligere lys over den eksakte fordeling af billetter til OL.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere