Carolines amerikanske drøm

Mediehjælp: Caroline Wozniackis manager har hyret en mediemanager til at brande hende i USA

Amerikanerne skal for alvor til at lære navnet Caroline Wozniacki at kende. (Foto: Lars Skaaning)
Amerikanerne skal for alvor til at lære navnet Caroline Wozniacki at kende. (Foto: Lars Skaaning)
Under US Open kunne man fornemme, at mange kom forbi Caroline Wozniackis kampe for at se det ny lys på stjernehimmelen efter den flotte sejr i New Haven.

Nu skal hun også brandes på fuld tryk uden for linjerne.

- Caroline er allerede godt kendt i tenniskredse derovre. Nu har vi hyret en mediemanager på fuld tid, som udelukkende skal sørge for at få hende ind i de magasiner, der går bredere ud. Vogue, Q og den slags, fortæller hendes amerikanske manager fra firmaet ExperienceBest, John Tobias.

- Det projekt vil nok tage 12-18 måneder, men så vil jeg også tro, at hun er et ret markant navn i USA.

Et halvt skridt fra
Allerede under French Open vurderede han i Ekstra Bladet, at de store, internationale sponsorer først for alvor står klar, den dag Caroline går rigtig langt i en Grand Slam.

- Det står jeg stadig ved. Hvis hun virkelig skal på landkortet hos dem, og hvis hun virkelig skal ’cashe ind’, så skal hun på internationalt tv, og det betyder normalt mindst en kvartfinale ved en Grand Slam.

- Men hun er der også næsten. Hun er kun et halvt skridt fra.

Fokus på Danmark
På sponsorsiden vil han derfor i første omgang have fokus på Danmark.

- I det næste år vil vi virkelig satse på at cementere hendes forhold til sponsorerne i Danmark. Hun har allerede flere trofaste af slagsen, og der er nogle på vej. Vi vil gerne have tre-fire langtidspartnere, som virkelig er dedikerede til hende med lange aftaler på fire-fem år.

- Derefter vil de internationale kontrakter komme, siger John Tobias, der får det store smil på ved talen om Carolines sommer og efterår 2008.

- Hun har overgået alles forventninger. Hendes eget mål var top 20, og hun endte nærmere top 10. Hun har vist, at hun kan vinde mindre og mellemstore turneringer og slå top 10-spillere. Nu er næste skridt at slå dem i de store turneringer og nå eksempelvis en semifinale.

Ingen rigtige svagheder
Det mener han til gengæld også, hun har redskaberne til.

- Jeg er ikke tennistræner, men for mig at se har hun ikke nogen oplagte svagheder. Hun forbedrer sig over hele repertoiret.

- Det handler mere om at komme ud og møde topspillerne nok gange til at sige til sig selv: Vent lidt, hun er jo ikke så god, som jeg troede. Jeg kan slå hende.

- Hendes største force er for mig at se hendes atletiske måde at bevæge sig på og hendes speed. Og så er hun mentalt meget stærk.

- Jeg repræsenterer en masse piger, som svinger op og ned. Det gør hun stort set aldrig. Desuden har hun en masse positiv opbakning fra sit bagland.

- Uden for banen skal hun bare blive ved at gøre det, hun gør. Hun gør det fremragende i forhold til presse, sponsorer og turneringsdirektører.

Og hun samler erfaring hele tiden, påpeger John Tobias.
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere