Sponsor-ekspert: Nu er Caroline i en ny liga

Men der er endnu et niveau, konstaterer Mikael Jiffer, direktør hos JJP/psLIVE and Posterscope, før den danske tennisdarling rammer øverste hylde

TV: Se Caroline Wozniacki ved præsentationen af hendes vovede billeder i Sports Illustrated Swimsuit

I 2014 vurderede det anerkendte magasin Forbes, at Caroline Wozniacki hentede sponsorindtægter for 11 millioner dollar (godt 70 millioner kroner, red.), hvilket placerede hende på en delt tredjeplads med veninden Serena Williams efter Li Na og suveræne Maria Sharapova.

Men danskeren øger hele tiden sin markedsværdi, og bikini-billederne i Swimsuit Edition, deltagelsen på det landsdækkende Today Show og den nyindgåede aftale med chokolade-giganten Godiva har på nogle døgn løftet hende til et nyt niveau.

Caroline Wozniacki har tidligere ladet sig forevige uden ret meget tøj på. (Privatfoto) Tennis - 9. feb. 2015 - kl. 18:20 Sådan ser Wozniackis swimsuit-billeder ud

Det vurderer Mikael Jiffer, direktør hos JJP/psLIVE and Posterscope i Sverige, der blandt andet har været med til at forhandle sponsorater på plads til OL, VM i fodbold og Champions League.

- Det har hun absolut. Sports Illustrated og Godiva er globale brands, og når de interesserer sig for en person, så øges vedkommendes markedsværdi til næste niveau.

- Når dit personlige brand er så stærkt, at du kan løfte et internationalt brand, så er du nået op på et meget højt niveau. Og sammen kan de to aktører så øge hinandens værdi og dele indtægter. Det er det, man kalder shared revenue. Som Madonna og H&M formentlig har gjort sammen, forklarer den svenske ekspert.

Se også: Oprørt over Wozniacki-billeder: Hun ligner en prostitueret

Caroline Wozniacki smiler stadig over sine billeder og er ligeglad med Jim Lyngvilds mening (Privatfoto) Tennis - 11. feb. 2015 - kl. 09:48 Nu svarer Caroline på grov bikini-kritik

Han påpeger til gengæld, at danskeren har endnu et stykke at gå for at ramme de øverste hylder.

- I den sammenhæng er Carolines problem, at hun endnu ikke er verdensberømt. Hun kan stadig gå uantastet ned ad gaden i Stockholm. Hun er endnu ikke top-top, men kun top. Der er et niveau mere.

Tennis - 10. feb. 2015 - kl. 18:52 Ryster på hovedet af bikini-kritik: Mangler du en penis, Jim?

Endelig lykkedes det at få Caroline med i Swimsuit Edition. Det har været et ønske i flere år (Privatfoto) Tennis - 10. feb. 2015 - kl. 16:08 SI-redaktør: Vi har længe villet have Caroline

- Hun tilhører endnu ikke kredsen af rigtige superstars, men hun er markedsføringsegnet og har udseendet med sig. Hun er jo en smuk kvinde, og det gør det mere interessant for sponsorer, når du er både smuk og dygtig til det, du laver, end når du bare er dygtig. Sådan fungerer markedet.

Luksus-brands
Han påpeger, at Ronaldo har over 100 millioner følgere på Facebook, og selv om landsmanden Zlatan Ibrahimovic kun har en tredjedel, så skal du have ti millioner op af lommen, før du overhovedet kan komme til at drøfte et sponsorat med hans agent.

Caroline Wozniackis nuværende sponsor-portefølje er lidt uklar, men den lange aftale med Adidas og designeren Stella McCartney vejer tungest. Desuden har hun franske Babolat som ketsjersponsor og e-Boks som hjemlig hovedsponsor. Rolex og Godiva tegner de internationale luksus-brands.

Her ses en glad chokolade-pige (Foto: AP) Tennis - 11. feb. 2015 - kl. 14:53 Slikmunden Caroline bliver chokoladepige

Tekstilforbruget bliver mindre og mindre, men der vil altid være en strimmel på Caroline Wozniacki (Privatfoto) Tennis - 9. feb. 2015 - kl. 17:13 Caroline: Her går min grænse for nøgenhed

Et forståeligt smil på Caroline Wozniackis læber - hun tjente næsten 100 mio. kroner i 2014 (Foto: Evan Agostini/Invision/AP) Sport og Spil SÅ meget tjente de danske sportsstjerner i 2014

Se danskernes dom over Caroline Wozniackis frække billeder herunder

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere