DBU afslørede i går, at begge landsholdets nuværende hovedsponsorer afbryder samarbejdet efter næste sommers EM i fodbold. Derfor er jagten gået ind på nye sponsorer, og BET 24 har nu lanceret et spil, hvor man kan spille på, hvem der bliver den kommende sponsor.
Blandt bookmakerfirmaets topkandidater befinder Ekstra Bladet sig.
- Hvis vil følte, at vi fik noget ud af det, så ville vi overveje det. Men når dét er sagt, så overvejer vi ikke et sponsorat.
Hvorfor ikke?
- Fordi det ikke kan betale sig for os. Landsholdet har et stort marked, også i udlandet. Det er ikke relevant for os. Arla har brugt sponsoratet til promoveringen af nye produkter, både i ind og udland. Vi har et brand som folk kender, og vi gør os ikke så meget i at lave nye produkter, siger Thomas Rydberg, Marketingdirektør for Ekstra Bladet.
Bookmakerne giver pengene 50 gange igen, hvis Ekstra Bladet bliver hovedsponsor for landsholdet. Hvis du skulle give et tip til spillefuglene, hvad skulle det så være?
- Så vil jeg anbefale, at de ikke skal spille på os. Vi overvejer ikke et hovedsponsorat af landsholdet, slår Rydberg fast.
Carlsberg er bookmakernes favorit til ti gange indsatsen, mens også A.P Møller-Mærsk, KasiGroup, Alka og Bestseller er i top med deres 25 gange igen.