Scan min røv

Her er undskyldingen for at kigge endnu nærmere på bagdelen af kvindelige beachvolley-spillere

Sådan tager stregkoden sig ud på bikinitrussen. Scanner man den på sin telefon ender man på Betfairs mobilhjemmeside. (Foto: Mischief PR)
Sådan tager stregkoden sig ud på bikinitrussen. Scanner man den på sin telefon ender man på Betfairs mobilhjemmeside. (Foto: Mischief PR)

Betfair har haft den kreative hat på og er kommet op med en idé, der kan bruges som undskyldning for at nærstudere kvindelige beachvolley-spilleres (som oftest) nydelige bagdele.

Spillebørsen har erhvervet sig retten til reklamepladsen på et de største stykker tekstil på det britiske kvindelandsholds uniform: bikinitrussen ...

På den har de placeret en såkaldt QR-kode (quick response), som kan læses af blandt andet smartphones med en QR-læser installeret.

Scanner man koden på røven via sit tv, computerskærm eller avis, bliver man sendt ind på Betfairs hjemmeside. Reklamen bliver testet i disse dage i London, hvor der afholdes olympisk test-turnering før legene næste sommer.

- Så vidt vi ved, så er det første gang, at QR-koder bliver brugt i forbindelse med sport, som foregår live, fortæller Betfairs danske landechef Peter Weinreich.

Se også: Så bliver bagværk ikke mere sexet

Forestiller I jer så, at folk vil sidde med deres telefon helt oppe i skærmen?

- Om der er nogen, der gør det, vil jeg sætte spørgsmålstegn ved. Hvis vi nu skal være helt ærlige, så er der nok flere, som går ind på Betfairs side efter at have læst i medierne om den reklame i stedet for at sidde med deres mobil ved tv'et, siger Peter Weinreich.

Et billigt trick

Herefter følger en længere forklaring om, hvordan spillebørsen egentlig ikke plejer at ty til den slags tricks med nydelige kvinder i deres reklamer.

Hvilket ikke holder helt vand efter Betfair i forbindelse med sommerens Wimbledon genskabte en af tennis-sportens mest legendariske plakater.

Se også: To tøser til tennis uden trusser

Men så længe reklamerne holder den standard, så hopper vi som medier gladeligt i marketings-fælden.

Bare lige et hint.

Når I vælger at sponsorere spillere fra en sportsgren, der hovedsageligt dyrkes af solbrune latina-babes, hvorfor faldt valget så på et par blege briter?

1 af 3 Betfair har valgt at sponsorere det britiske landshold. Man kunne også have overvejet et af de latinamerikanske ... (Foto: Mischief PR)
2 af 3 Koden skal nok blive set. Der eksisterer nemlig en uskreven lov blandt fotografer om, at dette motiv skal tages i mange varianter, når kvinder spiller beachvolley. (Foto: AP/Sang Tan)
3 af 3 Sådan tager stregkoden sig ud på bikinitrussen. Scanner man den på sin telefon ender man på Betfairs mobilhjemmeside. (Foto: Mischief PR)
0 kommentarer
Vis kommentarer