I 2014 grundlagde Vincenzo Niballi sin eneste Tour de France-sejr med et overbevisende ridt på våde brosten - i øvrigt med Jakob Fuglsang som et blændende trækæsel.
Året efter var han sammen med de øvrige favoritter i forreste gruppe, da feltet i tørvejr kæmpede sig over de ufremkommelige paveer.
Til sommer står der igen brosten på Tour de France-menuen, når 9. etape fra Arras til Roubaix byder på 15 strækninger på i alt 21,7 km.
Og her skal man ifølge Bahrain-Merida kaptajnen passe på. For det var decideret farlige strækninger, han var ude at få et indtryk af på en rekognosceringstur mandag:
- Sammenlignet med 2014 og 2015 synes jeg, at visse sektorer er farligere. Og endnu værre, hvis det bliver regn, siger han La Gazzetta Dello Sport ifølge Cyclingnews.
Nibali selv viste rigtig gode takter, da han tidligere på måneden kørte med blandt de allerbedste på brostenene i sit første Flandern Rundt. Alligevel var han overrasket over, den beskaffenhed Tourens fladere stykker var i.
Og han understregede, at etapen til Roubaix kan blive meget afgørende på grund af dem - og at han ser sig nødsaget til at vende tilbage inden Touren for at køre dem igen.
- På visse sektorer var der meget vand i siderne - og en masse mudder. Sammenlignet med de senere år får vi flere kilometer på brostenene, så det vil uden tvivl blive en vigtig etape.
- Så snart min løbskalender tillader det, kommer jeg tilbage for yderligere en inspektion.
Brostens-etapen kommer umiddelbart inden Tourens første hviledag efter en uge, hvor favoritterne efter en holdtidskørsel og to drilske bakke-afslutninger med sikkerhed har stukket næserne frem.
Efter hviledagen kommer feltet til Alperne, hvor der venter tre hårde etaper - blandt andet med mål på Alpe d'Huez - inden feltet i sidste uge kører til Pyrenærerne.
Astana brager derudad - stjernen sejrer på kongeetape
Brutalt kørt ned af bil søndag: Dagen efter var han tæt på sejr