Ny Superliga-kanal: Intet blodblad blandt værterne

SBS Discovery regner med at bruge de samme værter i Superliga-dækningen, som Canal 8 og 9 hidtil har brugt, når de overtager tv-rettighederne fra 2015

Michael Gravgaard og de andre værter i Canal 9's Superliga-dækning fortsætter efter al sandsynlighed, når SBS Discovery overtager partnerskabet med MTG/Viasat fra 2015 og frem. (Foto: Thomas Sjørup)
Michael Gravgaard og de andre værter i Canal 9's Superliga-dækning fortsætter efter al sandsynlighed, når SBS Discovery overtager partnerskabet med MTG/Viasat fra 2015 og frem. (Foto: Thomas Sjørup)

Hverken Michael Gravgaard, Stig Tøfting eller for den sags skyld Mette Cornelius behøver frygte for deres job efter 2015, selvom Canal 8 og 9 da mister rettighederne til Superligaen. Hos SBS Discovery (Kanal 5 og 6'eren), som overtager rettighederne, er man godt tilfredse med værterne.

Og da man samtidig har indgået en option om at opkøbe Canal 8 og 9, kan Superliga-dækningen formentlig også efter 2015 foregå på disse kanaler.

- Mette Cornelius er jo skiftet til os, og hun kommer til at være hovednavnet på landsholdets kvalifikationskampe til EM, fortæller tv-chefen hos SBS/Discovery, Anders Antonsen.

Se også: Superligaen får nye spilletidspunkter

- Udover det, så kigger vi på det. Men vi synes, at det hold, der er på Canal 8 og 9 lige nu, leverer en rigtig fin dækning. Så der er er ikke noget blodbad i sigte på nogen måde. Det, vi vil, er at kigge på tværs af det hele, hvordan leverer vi det bedste produkt i forhold til eksempelvis Europa League, som vi også har rettighederne til, forklarer Antonsen.

- Men vi regner med at kunne levere et bedre produkt, end Canal 8 og 9 gør. Vi har flere kameraer, flere superslows, og vi putter generelt flere ressourcer ind i produktionen, siger Antonsen.

TV-stationens satsning på Superligaen er et led i en strategi, der også skal give større synlighed på de digitale platforme.

- Vi kommer til at lancere en ny online-platform, en platform og en teknologi, som Discovery vil rulle ud over hele verden. Det vil sige, at de har hældt rigtig mange penge i udvikling af den. Den lancerer vi i første kvartal næste år. Det vil være vores pendant til Viaplay og TV2 Play. Og i den sammenhæng er Superligaen vigtig, for vi ved, at det er noget, folk vil se, lyder det fra Anders Antonsen.

Se også: AGF får særbehandling på tv

0 kommentarer
Vis kommentarer