Agger-effekt til millioner

Brøndbys omsætning af merchandise steg 59 procent - en direkte konsekvens af, at Daniel Agger vendte hjem

Der er solfgt mange trøjer med 22-tallet i Brøndby, siden Daniel Agger vendte hjem. Brøndbys merchandise salg er steget med 5,6 mio. kr. i 2014. (Foto: Lars Poulsen)
Der er solfgt mange trøjer med 22-tallet i Brøndby, siden Daniel Agger vendte hjem. Brøndbys merchandise salg er steget med 5,6 mio. kr. i 2014. (Foto: Lars Poulsen)

I Brøndby kan man godt tale om Agger-effekten.

Det kan i hvert fald aflæses direkte på klubbens årsregnskab.

På trods af, at Brøndby igen i år præsterede et minus på driften, var der faktisk fremgang på flere områder. Omsætningen steg for første gang i seks år. Og så oplevede Brøndby noget af en fremgang på merchandise området.

Se også: Et logisk skifte

Her steg omsætningen med 59 procent - fra 9,5 millioner kroner til 15,1 millioner kroner.

En direkte konsekvens af Agger-effekten på Vestegnen. Et stigende antal solgte trøjer med 22-tallet på ryggen og en øget opmærksomhed på klubben efter Daniel Aggers skifte fra Liverpool til Brøndby i slutningen af sommerens transfervindue.

- Brøndbys regnskab er ikke kun røde tal. Der er tale om en meget flot fremgang i salget af merchandise. Men det må også tilskrives Daniel Agger-effekten, siger Martin Lykke, investeringsekspert hos NP Investor.

Gensynet med Brøndby koster Daniel Agger mange penge. (Foto: Jan Sommer) Sport og Spil Agger giver afkald på mange millioner 

Han uddyber:

- Samtidig vurderer jeg også, at der er tale om en engangseffekt. Jeg tror ikke effekten af Daniel Aggers hjemkomst til Brøndby vil have samme effekt i 2015-regnskabet. Den effekt vil ganske enkelt være aftagende. Og det kan påvirke merchandise-salget, påpeger han.

Thomas Kahlenberg er den stille leder på Brøndby-holdet, men med Agger tilbage i Brøndby-trøjen kommer der mere blus på lampen. Foto: Lars Poulsen Sport og Spil Brøndby er hotte guldbejlere

75 kommentarer
Vis kommentarer
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere