Brøndby-trøjen billigt til salg

Det er billigere end nogen sinde at få sit firmanavn på brystet af Brøndby-spillerne

Det er billigere end nogensinde at komme på Brøndby-trøjen for en hovedsponsor. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
Det er billigere end nogensinde at komme på Brøndby-trøjen for en hovedsponsor. (Foto: Tariq Mikkel Khan)

Brøndby har lige så svært ved at finde en ny hovedsponsor, som ejendomsmæglerne har ved at finde købere i det såkaldte udkantsdanmark.

Klubben har nu i mere end to år været uden egentlig hovedsponsor, men er blevet holdt oppe af de penge, som den tidligere hovedsponsor Jesper ’Kasi’ Nielsen betaler som et led i skilsmisseaftalen mellem parterne.

Kasi-Jesper er dog gevaldig træt af at betale, og sagen ender hos advokaterne, hvis Superligaens nummer 10 ikke finder en ny hovedsponsor til den kommende sæson. Brøndby har længe jagtet en afløser, og lige nu er det nærmest billigere end nogen sinde at få sit navn på den gule trøje.

Læs også:

Se også: Brøndby-boss: Ingen skal frygte for deres løn

Sponsorrådgivnings-virksomheden Promovator værdisatte for lidt over end et år siden sponsoratet i Brøndby til 12-15 mio. kr., men klubben har erkendt, at det langtfra er muligt at få så meget på nuværende tidspunkt.

– Vi er realistiske, og virksomheder skal være velkomne til at ringe, selv om de ikke lige har 15 mio., sagde Jan Lockhart kort efter nytår til Ekstra Bladet.

Der åbnede han også op for, at det sagtens kunne ende med en kort aftale.

– Vi kender markedet og er fleksible, lød det fra direktøren.

Læs også: 'Det er for ynkeligt, Bjerregaard!'

Brøndby har i sin jagt på en hovedsponsor allieret sig med konsulentfirmaet Sponsorpeople, uden at det har givet bingo. For den gule trøje er ikke så eftertragtet længere – hverken for spillere eller sponsorer. ;

Ifølge Ekstra Bladets oplysninger er et bettingfirma blevet tilbudt sponsoratet for denne halvsæson for bare tre mio. kr.

0 kommentarer
Vis kommentarer