Brøndby spinner guld på Daniel Agger

Størrelsen af Agger-effekten kommer bag på Brøndbys direktør, der glæder sig over en klart styrket forretning efter købet af landsholdsanføreren.

Daniel Agger præsenteres i Brøndby. Storaktionær Jan Bech Andersen overrækker trøjen (Foto: Lars Poulsen)
Daniel Agger præsenteres i Brøndby. Storaktionær Jan Bech Andersen overrækker trøjen (Foto: Lars Poulsen)

Brøndby smed i sidste uge en transferbombe af de helt store, da klubben annoncerede at Daniel Agger er tilbage i Brøndbytrøjen efter syv og et halvt år i Premier League-klubben Liverpool.

Nyheden har medført en sand Agger-feber, der blandt andet har resulteret i at samtlige billetter i løssalg til den kommende hjemmekamp 14. september er revet væk. Trøjesalget med rygnummer 22 og Agger-tryk er eksploderet, og salget af sponsorater er røget i vejret.

I Brøndby var man godt klar over, at indkøbet af Daniel Agger ville medføre stor opmærksomhed, men alligevel kommer de seneste dages eksplosion af salg og interesse som en overraskelse.

- Vi var selvfølgelig godt klar over, at de ville medføre en form for Agger-feber, men at temperaturen ville blive så høj, er lidt mere end, vi havde troet og håbet på, siger Brøndby-direktør Jesper Jørgensen til tipsbladet.dk

Daniel Agger blev mandag præsenteret som ny spiller i Brøndby IF. (Foto: Lars Poulsen) Brøndby - 3. sep. 2014 - kl. 06:10 Derfor bliver Agger en succes

Indtil i sidste uger var der stadig bud på Daniel Agger. (Foto: Lars Poulsen) Brøndby - 2. sep. 2014 - kl. 13:38 Flere bud på Agger: Liverpool forsøgte til det sidste

- Vi havde en formodning om , at der ville blive solgt flere billetter til den kommende kamp, at trøjesalget ville stige og at vi ville sælge flere, men det hele har været i langt højere grad end forventet.

I det hele taget har vi oplevet en klart øget interesse, hvilket også giver sig udslag i nogen flere mennesker i loungen på VIP-pladserne til kampen mod Randers.

I forvejen havde Brøndby fint gang i sponsorsalget inden Agger-bomben, men Jesper Jørgensen er mere end positiv for udsigten til at få endnu flere penge i kassen med nye aftaler.

- Inden Agger-salget havde vi næsten udsolgt af de mindste sponsorater - nu er vi helt sikre på at få udsolgt, og jeg er også overbevist om, at vi nok skal få solgt nogle af de større også.

Daniel Agger har sat gang i billetsalget i Brøndby (Foto: Lars Poulsen) Superligaen - 2. sep. 2014 - kl. 11:08 Agger-feber i Brøndby: Tilskuertal fordobles

Brøndby - 1. sep. 2014 - kl. 15:24 Se det her: Så vild var Aggers modtagelse

Direktøren medgiver, at det meget aktive transfervindue med indkøb og aftaler med blandt andre Daniel Agger, Johan Elmander og den finske landsholdsangriber Teemu Pukki, har været en markant årsag til, at indtjeningen har været fremragende i de seneste dage. Men selv om landsholdsanfører Agger har været afgørende for den positive feber, vil Jesper Jørgensen alligevel ikke kalde resultaterne af handlen med Liverpool for et vendepunkt for Brøndby.

- At vi har hentet Daniel Agger, har givet en enorm positiv effekt, men jeg vil sige, at vendepunktet for Brøndby ligger længere tilbage - vi skal nok et eller halvandet år tilbage for at finde vendepunktet for Brøndby. Det, vi oplever nu, er nogle af resultaterne fra vendepunktet, for det handler om en helt række af positive ting fra en længere rejse, siger Jesper Jørgensen.

- Vi har fået ny hovedsponsor, nye dygtige spillere, vi er kommet med Vision 2017, hvor der skal være ligevægt i økonomien i 2017, vi er kommet med en halvårsrapport, hvor vi hold vores forventninger til årets resultat, vi har solgt Simon Makienok og efterfølgende opjusteret forventningerne. Der er mange ting, der over en periode er gået i den rigtige retning, og lige nu er der så nogle ting, der kulminerer med reaktionerne på Daniel Agger-handlen.

Den seneste forventning til årets resultat ligger på et underskud på 145-155 millioner kroner, og på trods af den aktuelle Agger-effekt, forbliver forventningerne uændret.

- Jeg regner fortsat med, at forventningerne vil ligge på 145-155 millioner kroner. Agger-feberen er høj aktuelt, og vi håber bestemt også på et forhøjet billetsalg til de næste hjemmekampe. Men feberen vil herefter nok også finde sig et lidt lavere leje.

- Men vi glæder os meget over den enorme interesse i forhold til den kommende kamp. I forvejen var mange Brøndby-fans blevet vakt til live, men lige nu er der eksploderet, og hvis den sportslige resultater bliver gode i de kommende kampe, er der nok ingen tvivl om, at den i forvejen positive vækst i tilskuertallet vil fortsætte, siger Jesper Jørgensen.

Hvis Brøndby Stadion bliver totalt proppet med 28.000 tilskuere i Daniel Aggers første kamp, vil Brøndbys tilskuersnit for sæsonens fire første hjemmekampe stige fra et gennemsnit på 12.354 for sæsonens tre første hjemmekampe til et snit på 16.266.

Daniel Agger spillede 45 minutter i landskampen mod Tyrkiet og scorede danskernes enlige mål i 1-2-nederlaget. Søndag fører han an mod Armenien i EM-kvalifikationskampen, inden han tiltræder i Brøndby, hvor tilskuertallet til holdets træning uden tvivl også kommer til at stige i næste uge.

0 kommentarer
Vis kommentarer