Brøndby bekræfter: Forhandler om marketings-rettighederne

Klubben fra Vestegnen vil tjene flere penge på marketing, og aktuelt er der forhandlinger om at sælge rettighederne.

Brøndby-spillerne jubler efter scoringen i Parken i sidste uge. (Foto: Jens Dresling)
Brøndby-spillerne jubler efter scoringen i Parken i sidste uge. (Foto: Jens Dresling)

Brøndby IF forsøger at få flere penge i lommen, og det kan meget vel ske med et salg af de kommercielle rettigheder til et tysk firma ved navn UFA.

Det er TV 2, der bringer nyheden om, at Brøndby er langt i forhandlingerne om at få 10 millioner kroner i lommen, mod at UFA står for marketings-aktiviteter i klubben.

Og Brøndby IF bekræfter, at klubben er i forhandlinger om en outsourcing.

- Med henvisning til omtale på tv2.dk af, at Brøndby IF forhandler om outsourcing af marketingaktiviteter, kan Brøndby IF bekræfte, at der pågår sådanne forhandlinger, og at det pt. er uafklaret, hvordan disse ender, skriver Brøndby IF's administrerende direktør, Jesper Jørgensen, på klubbens hjemmeside.

TV 2 skriver videre, at det blandt andet kan betyde, at klubbens stadion får et sponsornavn, og at klubben ud over at få 10 millioner kroner fra UFA vil skulle betale 20 procent af de indtægter, der kommer ind fra marketing, til netop UFA.

Se også: FCK og Brøndby er i dialog om tilskuertvist inden derby

Der er derfor brug for at score mange ekstra millioner kroner fra marketing, før det bliver en rigtig god forretning.

Brøndby har brug for at øge indtægterne, for at opnå økonomisk ligevægt.

Hvordan den mulige løsning modtages af klubbens fans, er uvist, men fansene har tidligere opponeret mod eksempelvis at give Brøndby Stadion et sponsornavn.

Og som TV 2 også gør opmærksom på, kan en sådan aftale også betyde, at flere medarbejdere mister deres job i Brøndby - som følge af en outsourcing.

82 kommentarer
Vis kommentarer
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere