Brøndby skærer ned på FCK-fans

FCK får kun 1400 pladser i stedet for 2500, når de to klubber snart mødes i Brøndby

Daniel Agger kan glæde sig over, at der bliver færre FCK-fans på Brøndby Stadion, når FC København gæster Vestegnen 27. september. Kun 1400 FCK-fans får adgang til kampen. (Foto: Lars Poulsen)
Daniel Agger kan glæde sig over, at der bliver færre FCK-fans på Brøndby Stadion, når FC København gæster Vestegnen 27. september. Kun 1400 FCK-fans får adgang til kampen. (Foto: Lars Poulsen)

Når New Firm spilles 27. september på Brøndby Stadion bliver det med langt færre FCK-fans på lægterne end tidligere.

FC Københavns fans har i flere sæsoner haft nedre Nordea-tribune, hvor de kunne udfolde sig på de 2500 pladser.

Men når de to klubber mødes om små to uger i Brøndby, vil der kun være 1400 FCK-fans på Brøndby Stadion.

- I de sidste mange opgør mod FCK har vi meldt stort set udsolgt, selv om vi reelt set har haft 3000 ledige pladser på det øvre afsnit af Nordea-tribunen. Når vi i tidligere opgør har tildelt udeholdets fans hele det nedre afsnit af Nordea-tribunen, så har vi været nødsaget til at lukke det øvre afsnit på Nordea-tribunen, da udeholdets fans og hjemmeholdets fans af sikkerhedsmæssige årsager ikke må benytte samme indgange, forklarer Brøndby IF’s administrerende direktør, Søren Vadmand, til Ekstra Bladet.

Se også: Bechs kæmpe udfordring: Nu skal Brøndbys mestertrup formes

Han uddyber:

- Vi vil gerne have mulighed for at sælge det øverste afsnit på Nordea-tribunen til FCK-kampen og ved at tildele udeholdets fans det reelle udebaneafsnit med egne indgange på 1400 pladser, og ikke hele det nedre afsnit på Nordea-tribunen, så kan vi nu frigive 3000 ekstra pladser. Vi informerede FC København om dette allerede i foråret for at sikre, at de havde god tid til at informere deres fans om dette, fastslår han.

For Brøndby er der også god økonomi at sælge 3000 ekstra sæder til sæsonens største hjemmekamp, da det betyder flere billetindtægter samt øget salg i mad- og ølboderne.

Hos FC København er man ikke begejstret for, at Brøndby skærer i antallet af udebanefans, men meldingen fra konkurrenten er meget afdæmpet.

- Vi har noteret os, at Brøndby gør det på den her måde. Det synes vi selvfølgelig er ærgerligt, da vi jo har rigtigt mange fans, der gerne vil ind og se kampen, men det er deres beslutning, siger direktør Anders Hørsholt fra FC København.

FC København begyndte mandag at sætte de 1400 billetter til salg.

Se også: Ståle skælder fans ud: Stå bag holdet!

184 kommentarer
Vis kommentarer