Jubler over million-indsprøjtning

Den særligt designede 'Aldrig Alene'-støttetrøje har foreløbig sikret Brøndby mere end seks millioner kroner. Klubbens direktør, Ole Palmå, er ellevild over tilhængernes opbakning

Tusindvis af Brøndby-fans har bakket op om klubben under coronakrisen ved at købe en speciel Brøndby-trøje. Foto: Philip Davali
Tusindvis af Brøndby-fans har bakket op om klubben under coronakrisen ved at købe en speciel Brøndby-trøje. Foto: Philip Davali

Savner du fodbold? Ekstra Bladet giver dig mulighed for at se kampe fra den færøske liga lige her!

Det har tæret hårdt på klubkasserne i landets superligaklubber, at ligaen har været lukket ned i mere end to måneder på grund af coronapandemien.

Ingen indtægter fra billetsalg, merchandise og øl på kampdage og indefrosne tv-penge har tyndet godt ud i kontantbeholdningen.

Hos Brøndby IF har et særligt tiltag dog skæppet godt i kassen, mens stort set alle andre indtægter har været fraværende.

I slutningen af april lancerede man en Brøndby-trøje med teksten 'Aldrig Alene' på brystet. Den specialdesignede spilletrøje, som blev lavet for at symbolisere fællesskab i coronakrisen, koster 399 kroner i klubbens shop.

Og den pris har mange fans været villige til at betale. Søndag aften er der solgt mere end 16.000 trøjer, viser en tæller på shoppens hjemmeside.

Artiklen fortsætter under billedet ...

Brøndby-direktør Ole Palmå (tv.) er overordentlig tilfreds med den store opbakning, som klubbens fans har leveret i forhold til køb af den nye trøje. Foto: Lars Poulsen
Brøndby-direktør Ole Palmå (tv.) er overordentlig tilfreds med den store opbakning, som klubbens fans har leveret i forhold til køb af den nye trøje. Foto: Lars Poulsen
 

Det giver en omsætning på næsten 6,5 millioner kroner og falder på et tørt sted ifølge administrerende direktør Ole Palmå.

Til fanhjemmesiden 3point.dk siger han, da salget rundede 15.000 trøjer:

- Det har kæmpestor økonomisk betydning for os, at vores fans køber trøjer for over fem millioner kroner, i en tid hvor vi ingen indtægter har fra kampdage, siger Palmå.

- Samtidig sender det et utrolig stærkt signal til omverdenen om, hvor stærkt Brøndby-fællesskabet er. Det er især vigtigt i denne tid at opleve for vores medarbejdere, frivillige og partnere/sponsorer.

Der resterer endnu seks dage af salget af den særlige trøje ifølge 3point.dk.

Se også: Hareide bekræfter tilbud

Se også: Zlatans million-køb: Hygger sig i vild Ferrari

670 kommentarer
Vis kommentarer