Straffet for venlighed: Her er Daniel Aggers råd

Daniel Agger har af bitter erfaring lært, hvad man ikke skal gøre, når man starter forretning op

Det er nu mere end et halvt år siden, at Daniel Agger på et pressemøde i barndomsklubben Rosenhøj meddelte, at det var slut med fodboldkarrieren, men hvor andre fodboldspillere først skal finde sig til rette med noget nyt, så var Agger godt forberedt, fordi han løbende har startet projekter op de seneste ni-ti år.

Agger er involveret i familieprojekterne Center Pub Hvidovre og slamsugningsfirmaet Kloagger, og så er han med i forskellige software-virksomheder og ejendomsprojekter, og vigtigst er han den første og største investor til tatoveringsfirmaet tatoodo.com, der nu er verdens største tatoveringsportal på nettet.

På vej til succesen har Agger dog lært sine lektier.

- Man må bare erkende, at man har med mennesker at gøre. Og det, jeg har lært, er, at man skal holde forretninger og venner adskilt. Det er virkelig regel nummer et, og der er jeg blevet straffet for at være lidt for venlig, siger Agger til Børsen.

51112057.jpg

De har ventet 30 år - nu bliver Brøndby gældfri

Kæmpe Agger-succes: Størst i verden

- Det har desværre ændret mit syn på at hjælpe kammerater videre i livet, om det så har været gennem uddannelse, arbejde eller med penge. For der har været for mange, der måske har set det som en gavebod, siger Agger, der har et råd til andre i samme situation.

- Den største lærdom er helt klart, at forretning er forretning, og at venner er venner, siger Agger, der taler af bitter erfaring.

Hans telefon og e-mail bliver konstant fyldt til bristepunktet med folk, der vil have ham til at investere. Agger går dog kun med, hvis han klikker med de øvrige personer, og hvis de er loyale og har styr på forretningsmodellen.

Tilbage i 2009 og 2010 gabte han over for meget og blev påvirket fysisk og mentalt, men her fik han hjælp af folk, der kunne aflaste ham.

Målet for 2017 bliver at få tatoveringsportalen Tattoodo ind på det amerikanske marked. Med mere end 40 millioner følgere på de sociale medier er man allerede verdens største af sin slags, og kommer man ind i USA venter en endnu større succes, da der her omsættes for omkring 140 milliarder kroner i tattoo-branchen hvert eneste år.

På sigt er ambitionen at blive en digital mastodont i en analog branche - og forbilledet er Just Eat.

Samlet set skulle det globale tatoveringsmarked have indtægter på op mod 350 milliarder årligt og er vokset med 19 procent og 15 procent de seneste to år, mens et nyt marked i Kina nærmest eksploderede sidste år med en vækst på 390 procent.

54803515.jpg

Liverpool-legende: Daniel Agger kunne spille i dag

Så rig er Agger

På plads i Liverpool: Her er Aggers første ord siden karrierestop

Så meget har Agger tjent – og her er hans fremtid

31 kommentarer
Vis kommentarer