Ny FCK-trøje får international opmærksomhed

FCK's nye tredjetrøje antyder, at 2019 kan blive endnu et godt år for fodboldtrøjer, mener Sportbible

Videoen er en FCK TV-produktion - ideen til er undfanget af Andreas Højberg og Martin Nøhr.

Det er ikke gået ubemærket hen, at FC København har offentliggjort sin seneste fodboldtrøje.

Fodboldsitet sportsbible.com, der på Twitter har i underkanten af 1,3 millioner følgere og godt tre millioner på Instagram, har taget godt imod trøjen, der vil være nyt tredjevalg for Superligaens p.t. næstbedste mandskab.

- 2018 var et godt år for offentliggørelser af trøjer, især da det drejede sig om VM, og vi har nu fået en indgangsvinkel til 2019, der antyder, at det bliver en god omgang igen, skriver man.

- FC Københavns offentliggørelse af deres trøje blev annonceret i en video og er en god markør for andre at skulle slå, skriver de.

Til klubbens hjemmeside fortalte manager i FCK Fanshop Martin Nøhr Rådberg i forbindelse med offentliggørelsen forleden, at 'det har været afgørende for os at skabe en trøje, der er mere end bare en fodboldtrøje'.

- Det er en trøje, som du også gerne vil tage på, når du ikke går til fodbold, sagde han.

Offentliggørelsen blev flankeret af en musikvideo med IceKiid, der rapper sig igennem nummeret 'Kong Midas'.

- Det er også derfor, vi har samarbejdet med IceKiid om at præsentere den på den her måde. Vi skal hele tiden udvikle os, følge med tiden og moden. Det er den her trøje et statement om, siger Martin Nøhr Rådberg.

Se også: For første gang i 12 år: Overskud i Brøndby

Se også: Ét mål ændrede alt: Danmark slipper for skrækmodstander

Se også: Sverige gav Danmark hjælpende hånd: Her er vores modstander ... måske

Se også: Superliga-træner har fået stjålet historiske trøjer: - Hjælp mig!

340 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste Sport
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere