DBU og Carlsberg indgår ny sponsoraftale

Fra 1. januar frem til EM-slutrunden i 2016 bliver ølgiganten en af DBU's fem sponsorer

(Foto: Lars Poulsen)
(Foto: Lars Poulsen)

Dansk Boldspil-Union (DBU) meddeler mandag, at unionen og ølgiganten Carlsberg har indgået en aftale, der gælder fra 1. januar 2015 og frem til EM-slutrunden i 2016 i Frankrig.

Carlsberg bliver en af fem samarbejdspartnere for landsholdet. Carlsberg er den første sponsor, der er fundet til DBU's nye sponsorstrategi.

Se også: Udskældt FIFA-boss bekræfter: Klar til ny periode

Se også: Qatars emir: Qatar laver et af historiens bedste VM

Den nye aftale skal bruges til at øge fokus på faninvolvering og fanaktivering, lyder det fra DBU.

- I DBU arbejder vi benhårdt på at styrke relationen til vores mange passionerede fans og inkludere dem i vores nye fortælling om at være en del af noget større.

- Carlsberg arbejder både målrettet og innovativt med netop den målgruppe, og derfor ser jeg også samarbejdet som et perfekt match.

- Sammen kan vi uden tvivl skabe masser af unikke oplevelser og værdi for vores fans i forbindelse med vores landskampe, siger Katja Moesgaard, DBU's kommercielle direktør, til unionens hjemmeside.

Se også: Luis Suárez tilbage på Uruguays landshold

Se også: Brasilien vil have ny kamp mod Tyskland

Aftalen er værdisat til 4,5 millioner kroner. Den første aftale mellem DBU og Carlsberg blev indgået i 1978, og siden dengang har parterne arbejdet sammen på forskellige niveauer.

Hos Carlsberg ser man frem til den nye aftale.

- Vi er ovenud begejstrede for forlængelsen af vores samarbejde med DBU, et i forvejen ualmindelig stærkt samarbejde, som går tilbage til 1978.

- Hos Carlsberg føler vi os tæt forbundet med fodbold og fansene. Vi kommer derfor også med en række tiltag i samarbejde med DBU, som sætter fokus på fodbold - og ikke mindst venskabet, fællesskabet og passionen i og omkring banen, siger Rasmus Bendtsen, brandmanager i Carlsberg.

0 kommentarer
Vis kommentarer