Schmeichel droppet: Hans ego er for stort

Peter Schmeichel ville bestemme alt omkring Champions League på TV 3+

Peter Schmeichels evner kunne desværre ikke følge med hans store ego. Derfor blev han droppet på TV 3+. (Foto: Niels Hougaard)
Peter Schmeichels evner kunne desværre ikke følge med hans store ego. Derfor blev han droppet på TV 3+. (Foto: Niels Hougaard)

Peter Schmeichel blev vraget på TV 3+ på grund af uduelighed og egoisme. Det fortæller flere medarbejdere på kanalen anonymt til B.T.

Da nyheden om, at Jes Dorph-Pedersen skulle afløse den tidligere landsholdsmålmand som Champions League-vært kom i fredags udsendte Schmeichel ellers en pressemeddelse, hvor han begrundede sit farvel med ønsket om 'at prøve noget nyt'.

Men det er en sandhed med modifikationer.

Flere kolleger på TV 3+ fortæller, at Peter Schmeichels evner simpelthen ikke kunne følge med hans enorme ego.

- Han udviklede sig da, men han er jo aldrig nået helt ind i hjerterne på folk, siger en kollega ifølge B.T. om Peter Schmeichels evner som vært, mens en anden beskriver ham som en svær mand at arbejde sammen med.

- Han har jo et kæmpe ego og vil bestemme alt. Nogle er jo decideret skræmte bare ved hans tilstedeværelse, som en anden siger, mens en tidligere medarbejder giver eksempler på, hvordan Peter Schmeichel kunne være ekstremt kritisk og personlig i forbindelse med efterkritiker, og hvordan han somme tider gik imod redaktørerne og eksempelvis krævede, at der blev brugt bestemt musik i bestemte sammenhænge.

Både Preben Elkjær, Brian Laudrup, Jan Mølby, Jesper Grønkjær, Per Frimann og Peter Kjær har fået tilbudt kontraktforlængelser, men sportchef på TV 3+, Peter Nørrelund, afviser, at der er tale om en fyring af Peter Schmeichel.

- Vi har været meget glade for Peter Schmeichel, og han har været med til at lave nogle fantastiske udsendelser. Det her skal ikke ses som et fravalg af Peter Schmeichel, men som et tilvalg af noget andet, siger sportschef Peter Nørrelund til B.T.

BT har ikke kunnet fange målmanden for en kommentar, ligesom ekstrabladet.dk også har forsøgt uden held.

0 kommentarer
Vis kommentarer