Kæmpe brøler: Hånet af egen sponsor

I tweets, der efter offentliggørelse er slettet, gør en dugfrisk sponsor af Tottenham grin med selvsamme klub

Tottenham har det hverken nemt på eller udenfor banen. Foto: Clive Rose/Ritzau Scanpix
Tottenham har det hverken nemt på eller udenfor banen. Foto: Clive Rose/Ritzau Scanpix

Man skulle tro, at det var mejslet fast, at Tottenham og malerforretningen Dulux var på samme side, efter London-klubben offentliggjorde samarbejdet onsdag.

Men firmaet benyttede i stedet lejligheden til at gøre sig morsomme på Mourinho-holdets vegne i en række tweets, der siden er blevet slettede.

'Til salg. Aldrig brugt', skrev firmaet på et billede af et tomt skab med henvisning til Tottenhams manglende vundne trofæer gennem årerne.

Malerforretningen gav også lige en svada til holdets forsvar, da en bruger spurgte, om hunden, man ser på firmaets logo, kan spille i holdets midterforsvar:

'Han kan muligvis gøre det bedre', skrev firmaet.

Kritikken er måske lidt hård, eftersom Tottenham har ligaens sjettebedste forsvar målt på indkasserede mål. Ekstra Bladet kan dog ikke sige noget om hundens niveau.

Hvis det var et marketingstunt fra firmaets side, lykkedes det i den grad.

Dulux var blandt de mest omtalte emner på Twitter i Storbritannien, efter de lavede sjov med Tottenham ifølge The Guardian.

Men for at gøre ondt værre har Tottenham ikke kun problemer udenfor banen.

Senest tabte de til Manchester United med 3-1, og Pierre-Emile Højbjergs klub får svært ved at kvalificere sig til Champions League i næste sæson, som det ser ud lige nu.