TV: United i djævelsk reklame for nye dragter

Med referencer til fortiden og fremtiden brager Manchester United igennem med ny og fed reklame for sig selv

Se Adidas-reklamen herover.

Der kan siges meget om storklubbernes behov for at tjene penge på merchandise og derfor får nye dragter hver sæson, så fans og andet godtfolk må have penge op af lommerne i tide og utide.

Men underholdende kan det også være, når klubberne forsøger at opfinde den dybe tallerken eller bare giver den fuld skrue i forsøget på at reklamere for sig selv.

I samarbejde med Adidas er det nu lykkedes ret godt for Manchester United forud for den kommende sæson.

United har båret Nike de seneste 13 sæsoner men er nu tilbage i det tyske outfit - for første gang, siden Adidas smækkede sidste år 750 millioner pund på bordet for at få æren.

Og det er en trøje, der kan minde om de trøjer, United spillede i tilbage i 1980'erne og 1990'erne.

Under sloganet 'Break Expectations' - slå forventninger - er der fornyelser og detaljer, der prydede gamle, legendariske trøjer. Der er blandt andet klare referencer til den trøje, Ryan Giggs bar i sin debut i 1990, hvor sponsoren også var Adidas.

I reklamen, som du kan se over artiklen, er det blandt andre Ashley Young, Phil Jones og Juan Mata, der fører an med en voldsom trefork.

Attack, attack, attack, siger kommentatoren. Spændende at se, om The Red Devils kan komme tilbage til tidligere tiders storhed i det nye outfit.

Ryan Giggs i sin debut i marts 1991 mod Everton. (Foto: All Over Press)
Ryan Giggs i sin debut i marts 1991 mod Everton. (Foto: All Over Press)
 

28 kommentarer
Vis kommentarer