Vanvid: Barça får ny sponsor - på indersiden af trøjen

IT-virksomheden Intel har smidt 133 mio. kroner på bordet for retten til at reklamere på indersiden af FC Barcelonas trøjer

I fremtiden er der penge i at trække op i trøjen hos FC Barcelona - også når Neymar som her ærgrer sig over en brændt chance. (Foto: Demotix)
I fremtiden er der penge i at trække op i trøjen hos FC Barcelona - også når Neymar som her ærgrer sig over en brændt chance. (Foto: Demotix)

Det er som bekendt pengene, der styrer moderne topfodbold.

Og både klubber og sponsorer er tilsyneladende klar til næsten hvad som helst, for at vride de sidste skillinger ud af det smukke spil.

Ihvertfald må man sige, at den nye aftale mellem FC Barcelona og IT-virksomheden Intel går nye veje i jagten på eksponering.

Se også: TV: Barça-legestue: 40 afleveringer i træk og mål

Når catalanerne lørdag tager mod Villarreal hjemme på Camp Nou bliver det nemlig med Intel-reklamer på indersiden af kamptrøjen.

Meningen med galskaben er, at Intels logo bliver synligt, hvis spillerne trækker op i trøjen, når de skal fejre en scoring, forklarede repræsentanter for klubben på et pressemøde torsdag.

Lionel Messi, Neymar og de andre Barça-stjerner vil dog ikke være forpligtede til at trække op i trøjen, selvom der nu er penge i det. Ja, faktisk hele 133 mio. kroner, som er den pris, Intel betaler for den utraditionelle reklame.

-

Se også: TV: Nyd Neymars lyn-hattrick

Vi ønsker ikke at forpligte spillerne til at vise logoet et særligt antal gange, men vi ved, at den slags fejringer er en stor del af fodboldkulturen, siger Intels marketings-direktør Deborah Conrad.

Udover de måske synlige reklamer vil Intel også levere IT-produkter til spillere og trænere.

I forvejen har FC Barcelona, der indtil for få år siden afviste at have reklamer på trøjen, sponsoraftaler med Nike, Audi og Qatar Airways.

0 kommentarer
Vis kommentarer