Efter El Clásico-bommert: Nu kan du få pengene tilbage

Streaming-tjenesten Strive lover nu økonomisk kompensation til de seere, der oplevede signalfejl under El Clásico mellem Barcelona og Real Madrid i søndags

Det var langt fra alle Strive-abonnenter, der kunne se Barcelonas fodboldfest i søndags. Foto: Jan Huebner/Ritzau Scanpix
Det var langt fra alle Strive-abonnenter, der kunne se Barcelonas fodboldfest i søndags. Foto: Jan Huebner/Ritzau Scanpix

Vreden var stor blandt de Strive-abonnenter, der søndag eftermiddag satte sig til rette for at nyde Barcelona tage imod Real Madrid i det 238. El Clásico.

For i stedet for flydende spansk topfodbold kunne de se hakkende og pixelerede billeder, der sprang frem og tilbage i tid. En oplevelse, der gjorde det umuligt at følge med i det intense opgør, der endte med Barcelona-sejr 5-1.

Det blev bedre til anden halvleg, hvor en serverfejl hos net-leverandøren var blevet rettet. Men Strives direktør Kristian Hysén forsøger dog ikke at løbe fra sit ansvar.

- Vi forstår reaktionerne, der er helt på plads. Hvis man er La Liga-fan eller bare fodboldfan, så er det ikke acceptabelt.

- Jeg er selv passioneret fan af spansk fodbold og elsker at se El Clásico, så jeg kan fuldt ud forstå seernes reaktion.

- Det er totalt uacceptabelt, at det skete.

- Vi kan ikke altid kontrollere alle elementerne i en produktion. Vi kan kun kontrollere signalet.

- Men uanset hvad så er vi ansvarlige. Vi forsøger ikke at løbe fra det - det er vores fejl, siger Kristian Hysén til Ekstra Bladet.

(artiklen fortsætter under billedet)

Sådan så billedet ud under stort set hele første halvleg for mange Strive-abonnenter. Screendump fra Strive
Sådan så billedet ud under stort set hele første halvleg for mange Strive-abonnenter. Screendump fra Strive

Han erkender også modsat tidligere kravet om kompensation fra brugernes side - men der vil ikke automatisk komme det fra Strives side. Der skal man selv gøre en indsats.

- Vi vil opfordre alle abonnenter, der havde en dårlig oplevelse, til at beskrive, hvad der skete over for vores kundeservice.

- Har man haft en dårlig oplevelse, skal der naturligvis være en kompensation. Men det må gøres på individuel basis.

- Hvad kan man forvente at få, hvis man ikke har været i stand til at se første halvleg?

- Det må vi evaluere fra sag til sag. Hvis man er en betalende kunde og ikke har kunnet se produktet, så vil der være en prisreduktion, og den vil være afhængig af, hvad de beskriver.

- Vi har ikke diskuteret, hvad en minimumsreduktion vil være, men det maksimale er en måneds abonnement, siger direktøren.

Han erkender, at en økonomisk kompensation blot er et plaster på såret, da El Clásico for en passioneret fan er mere værd end penge - men det er nu engang de midler, der er til rådighed.

Og så påpeger han, at man ikke skal frygte lang ekspeditionstid, fordi Strives kundeservice kun er tilgængeligt via e-mail.

- Jeg ved det ikke præcist, hvor lang svartiden bliver, men det bliver rimeligt hurtigt. Det er ikke fordi, vi skal gå ind i diskussioner med kunderne - det er kun for at få en forståelse af, hvad der skete, siger Kristian Hysén.

Se også: Shitstorm efter streaming-kaos: Giv os pengene tilbage

Se også: Seere blev snydt for storkamp: Direktør vil ikke love penge tilbage

Se også: Efter katastrofe-start: Nu har Real Madrid fyret træneren

11 kommentarer
Vis kommentarer
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere