Beslutningen om et Formel 1-grandprix i Københavns gader træder et skridt nærmere, når den øverste chef for motorsportens fineste klasse Chase Carey onsdag gæster Danmark for at mødes med blandt andre overborgmester Frank Jensen (S) og erhvervsminister Brian Mikkelsen (K).
De reelle politiske forhandlinger begynder først i foråret, men en ting ligger fast. Et grandprix koster penge; mange penge.
I sit første år vil infrastrukturen omkring løbet - fra ny asfalt til betonafspærringer - samt betalingen til F1-ejerne Liberty Media stå i et sted mellem 300 og 500 millioner kroner. I de følgende år falder udgifterne med 20 procent, da der er tale om flere engangsinvesteringer.
Sponsorer skal spæde til. Offentlig midler er en nødvendighed. Men den helt store post på indtægtssiden er tilskuere.
Budgettet opererer med indtægter på mindst 250 millioner fra billetindtægter. Ved andre løb betaler en gennemsnitlig gæst 3000 kroner i gennemsnit for en tredages billet; fra de billigste pladser til eksklusive VIP-pladser.
Snittet er i den høje ende selv for danske forhold, og initiativtagerne Helge Sander og Lars Seier Christensen understreger, at der også bliver tænkt i billigere alternativer. Ambitionen er at holde en folkefest.
En ting er at sælge så mange billetter, noget andet var at finde plads på den 4,6 kilometer lange rute gennem indre København. Men den tyske samarbejdspartner mener at kunne finde plads til 107.000 mennesker fordelt på 29 tribuner.
Med et stort nordeuropæisk Formel 1-publikum og ingen løb i Norden har initiativtagerne ingen bekymring om at kunne sælge så mange pladser. De forventer at kunne sælge 60-65.000 billetter til udlandet - primært svenskere, finner, tyskere og hollændere.
- I dag ser projektet mere realistisk ud, end jeg troede til at starte med. Nogle udgifter ser mindre ud end forventet, og der er flere indtægter, end vi troede, fordi Liberty Media er til at snakke med. Normalt går det den anden vej, siger Lars Seier Christensen.
Typisk indgår Formel 1 femårige aftaler med løbsarrangører, men håbet er en treårig aftale til at begynde med.
Liberty Media er tændt på ideen om et løb i København. De ønsker at udvide løbskalenderen i Europa - hvor F1-publikummet er størst - og et af kerneområderne.
Formel 1-studie: Hvad er nyt til 2018-sæsonen:
Frank Jensen: Hellere Tour-start end Formel 1 i København
Huller i budgettet: Men F1-ejere tændt på cool København
Kevin turde ikke drømme om det: 'Helt surrealistisk'