Her er McLarens største problem

Fronten på bilen fungerer ikke optimalt, konstaterer Kevin Magnussen og Jenson Button

Kinas Grand Prix blev et skridt i den forkerte retning for Jenson Button (billedet) og Kevin Magnussen. (Foto: McLaren/LAT Photographic)
Kinas Grand Prix blev et skridt i den forkerte retning for Jenson Button (billedet) og Kevin Magnussen. (Foto: McLaren/LAT Photographic)

SHANGHAI (Ekstra Bladet): Det positive ved Kinas Grand Prix i forhold til Bahrain for McLaren var, at begge biler gennemførte. Det negative er, at de er sat bagud i konkurrencen om at være næstbedst efter suveræne Mercedes.

Kevin Magnussen avancerede to pladser til nummer 13. Jenson Button en enkelt til nummer 11.

Begge uden for pointene, og begge tabte med en omgang til Lewis Hamilton fra Mercedes på førstepladsen.

Se også: Mesterlige Mercedes udraderer Kevin og co.

- Vores største problem er mangel på downforce. Det er en skam. Hvordan bilen kører og føles er godt nok. Vi mangler bare vejgreb. Det er det negative. Det positive er, at resten føles godt, sagde Kevin Magnussen umiddelbart efter, han var trådt ud af pitten.

Næste løb for den 21-årige dansker er i Barcelona om tre uger. Geografi og anderledes vejr alene gør ikke forskellen for McLaren, selv om Shanghai International Circuit med sine lave temperaturer i forhold til sæsonens tre første løb og hårde belastning på de forreste dæk udstillede MP4-29-racerens begrænsninger.

- Europa kommer ikke til at gøre en forskel med de problemer, vi har. Vi får se, hvad der sker, sagde Kevin Magnussen.

Ron Dennis (t.h.), der her hilser hjerteligt på Kevin Magnussen, er ikke en helt gennemsnitlig holdejer. Han er gået fra at feje gulvet på et værksted til at være god for halvanden milliard kroner. (Foto: Jan Sommer) Sport og Spil Kevins chef: Fra mekaniker til milliardær

Holdkammeraten Jenson Button var som danskeren frustreret.

- Vi er ikke ret hurtige i øjeblikket og kan ikke få fronten til at virke. Problemet er, at dækkene bliver slidt fra første øjeblik, så vi har meget arbejde foran os. Det er hårdt for os, der sidder i bilen i halvanden time, hårdt for gutterne her og for dem derhjemme på fabrikken.

- Dækkene er en meget stor ting i Formel 1 nutildags, og vi kan ikke få dem til at fungere, siger den 34-årige brite, som er feltet mest erfarne og har kørt sin andel af både gode og mindre gode F1-racere.

Den første store opgradering af McLarens bil kommer om tre uger til løbet i Barcelona.

Kinas Grand Prix

Vinder: Lewis Hamilton, Mercedes

2: Nico Rosberg, Mercedes

3: Fernando Alonso, Ferrari

4: Daniel Ricciardo, Red Bull Racing-Renault

5: Sebastian Vettel, Red Bull Racing-Renault

6: Nico Hulkenberg, Force India-Mercedes

7: Valtteri Bottas, Williams-Mercedes

8: Kimi Räikkönen, Ferrari

9: Sergio Perez, Force India-Mercedes

10: Daniil Kvyat, STR-Renault

11: Jenson Button, McLaren-Mercedes

12: Jean-Eric Vergne, STR-Renault

13: Kevin Magnussen, McLaren-Mercedes

14: Pastor Maldonado, Lotus-Renault

15: Felipe Massa, Williams-Mercedes

16: Esteban Gutierrez, Sauber-Ferrari

17: Kamui Kobayashi, Caterham-Renault

18: Jules Bianchi, Marussia-Ferrari

19: Max Chilton, Marussia-Ferrari

20: Marcus Ericsson, Caterham-Renault

Udgået: Romain Grosjean, Lotus-Renault

Udgået: Adrian Sutil, Sauber-Ferrari



0 kommentarer
Vis kommentarer