Fem ting Kevin tager med fra Bahrain

McLaren slap rigtig godt fra Formel 1-sæsonens anden test

De sidste to dages test sad Jenson Button i bilen, men Kevin Magnussen blev hængende i Bahrain. (Foto: Jan Sommer)
De sidste to dages test sad Jenson Button i bilen, men Kevin Magnussen blev hængende i Bahrain. (Foto: Jan Sommer)

BAHRAIN (Ekstra Bladet): Om blot tre uger skifter lysene til grønt for Kevin Magnussen og de 21 andre kørere i Formel 1-feltet til Australiens Grand Prix i Melbourne.

Fire dages test er afsluttet i Bahrain, og selv om ingen teams er færdige med udviklingen af deres bil, ser det umiddelbart godt ud for McLaren.

Kevin Magnussen var også tilfreds:



<br /><br /><p>Inden sæsonens sidste test, som køres i næste uge ligeledes på Bahrain International Circuit, kan Kevin Magnussen og McLaren - blandt meget andet - tage disse fem ting med hjem.</p><p><b>Renault har problemer:</b> Undtaget det lille Caterham-team fortsatte samtlige hold med Renault-motor i Bahrain med at have problemer. Renaults såkaldte ’powerunit’ producerer i øjeblikket 100-150 færre hestekræfter end rivalerne fra Mercedes og Ferrari. Renaults chefingeniør hævder, at motorenheden sagtens kan være klar - og bedre - end konkurrenternes før starten i Melbourne. Tiden arbejder bare ikke for ingeniørerne …</p><p><b>Hold øje med Mercedes:</b> Meget kan ske inden grandprixet i Melbourne i 16. marts, men lige nu er der ikke nogen tvivl om, at Mercedes har den hurtigste og mest pålidelige racer plus to skarpe kørere, som begge kan vinde løb. Lewis Hamilton satte hurtigste tid i Bahrain på tredjedagen, og den overgik holdkammeraten Nico Rosberg på sidste dag.</p><a id="_7d55cc87-2238-4ff6-89a2-bab310de1968" href="https://ekstrabladet.dk/sport/formel_1/article4659363.ece">Mercedes-lussing til Formel 1-feltet</a><br /><br /><p><b>Red Bull uden energi:</b> Fire verdensmesterskaber på stribe til Sebastian Vettel, men ikke nødvendigvis det femte. Lige nu er konkurrenterne langt foran i udviklingen af en pålidelig bil, som lever op til de drastiske regelændringer i 2014. Bahrain var stedet, hvor Vettel og co. skulle i omdrejninger. I stedet dukkede helt nye problemer op i forhold til første test i Jerez. Red Bull kørte på intet tidspunkt i Bahrain ti sammenhængende omgange.</p><p><b>Williams kan overraske:</b> Det britiske team har i år skiftet Renault ud med Mercedes som producent af motorenhed. Timingen kunne tilsyneladende ikke være bedre. Når Vallteri Bottas på tredje testdag i Bahrain kunne køre 55 omgange med det primære formål at øve pistop, tyder det på et vist overskud, mens andre hold samtidig måtte have gang i brandslukkeren.</p><a id="_de05b35e-4e35-4651-9fbe-31fdd18922be" href="https://ekstrabladet.dk/sport/formel_1/article4657727.ece">Button holdt Kevins baghjul</a><br /><br /><p><b>Sæsonen bliver spændende:</b> Alt kan ske i 2014. Det synes der at være konsensus om, efter regelændringer har slået revner i fundamentet under Red Bull og Renaults dominans. Lige nu kæmper flere hold om at producere en racer, der kan gennemføre det første grandprix i Australien. Få løb senere kan - og vil - der formentlig igen blive tippet på magtbalancen på grid’en.</p>
0 kommentarer
Vis kommentarer