Mens de fleste danske motorsportsfans regner og regner på, om der er plads til Kevin Magnussen hos McLaren i næste sæson, har Mercedes-teamet og rivalerne fra Ferrari travlt med at småskændes om, hvem der egentlig overhovedet kan regne.
Det er 'engine freeze'-teamet, der får de to Formel 1-konkurrenter op af stolene. Engine freeze er betegnelsen for, at der i løbet af en sæson ikke kan udvikles på den motor, som hvert team har til rådighed.
Ferrari-boss: Fernando Alonso vil væk fra os
Reglen, der er indført for at begrænse udgifterne i sporten, vil feltets rigeste hold Ferrari gerne af med, så de kan opgradere deres motor i løbet af en sæson.
Italienerne argumenterer for, at en ophævelse af 'engine freeze'-reglerne ikke vil koste noget særligt for de forskellige hold - forud for et afgørende møde i Formel 1-kommisionen, hvor der skal stemmes om en lempelse af reglerne. Hos Mercedes-holdet, der har været helt suverænt i 2014, er man lodret uenige.
- Jeg ved ikke, hvordan de (Ferrari) har udført den beregning - men vi bliver nok nødt til at sende dem en ny lommeregner, siger Mercedes-bossen Toto Wolff ifølge autosport.com.
- Det er utænkeligt, at det ikke skulle føre til højere udgifter. Udgifterne ville blive mærkbart højere, og alle deres argumenter handler bare om, at de ikke er, hvor de skal være, lyder den svidende kommentar fra Wolff.
Tyskerens ord lyder ikke voldsomt godt i italienske ører.
- Jeg synes, det er unfair at Toto tilbyder mig en lommeregner, siger Ferrari-chefen Marco Mattiacci.
- Vi mener helt ærligt ikke, at det (en regelændring) vil øge udgifterne, siger Mattiacci.
- Det er naturligt, at Mercedes ikke vil have noget ændret, hvem ville ikke have det sådan, hvis de var i deres sko? tilføjer en Ferrari-talsmand med henvisning til, at Mercedes-motoren har været overlegen i 2014-sæsonen.
Formel 1-puslespillet: Sådan er status for Kevin