Annonce:
Annonce:

FAKTA: Sådan er Haas F1 opbygget

Annonce:
Følg Formel 1

Haas F1's komplicerede opbygning:

Motor og gearkassen får man fra Ferrari. Den nye udgave vel at mærke. Ferrari-kunden Sauber benytter 2016-motoren hele næste år.

Chassiset bliver bygget af den italienske producent Dallara, som har erfaring fra alle de store motorsportsserier.

Her arbejder 90 designere og aeromekanikere; ansat af italienerne, men betalt af Haas med at bygge bilen. Når den er klar til test, bliver den overdraget til selve holdet.

Raceteamet har base i Banbury i Storbritannien.

Lokalerne overtog Gene Haas fra det tidligere team Marussia.

Simulator og vindtunnelen befinder sig i Ferraris hovedkvarter Maranello, som Haas lejer sig ind i. Så Kevin Magnussen kører i samme simulator som Sebastian Vettel og Kimi Räikkönen, men i en Haas-racer.

En CFD-gruppe - computersimulation - på 15 mennesker befinder sig i North Carolina i USA, hvor Gene Haas' Nascar-team har base. De arbejder også med aerodynamik. Al metalarbejdet med de skalerede modeller, som bruges i vindtunellen foregår også i USA.

Medarbejderantallet hos Haas er ca. 200. Mod godt 500 hos Renault fraset motorafdelingen. Mercedes har 800 - og 1500 alt i alt. Til denne sæson er flere folk skiftet til amerikanerne. Flere støder til i løbet af sæsonen, som karensperioder udløber, fordi de kommer fra konkurrerende team.

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Spar med
Det kan du spare
Elpris lige nu
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*
Annonce:
Margrethe mangler mio. - vi må hjælpe
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

nyt billede

Bagholdet

Annonce:
Annonce: