Begge Haas-biler udgik: Men Kevin jubler over sin racer

Kevin Magnussen er fortsat i himmelen over sin hurtige Haas-racer. Danskeren forklarer, hvad der er godt ved den, og hvorfor nogle problemer ikke er så væsentlige for succes

Følg Formel 1

Godt nok udgik Kevin Magnussen i sin officielle debut i Haas-raceren i Formel 1-premieren i Australien for over en uge siden.

Men den danske racerstjerne har været fuld af lovord om sin nye bil. Også selvom den ikke kunne klare til sammenstødet med Saubers Marcus Ericsson, som kostede dem begge fuldførelse i løbet.

For Haas-raceren har et kæmpe potentiale. Det fastslår Kevin endnu engang samtidig med, at han gør klart, hvad kriteriet er for succes i sit nye 'legetøj'. Nogle problemer er større eller mindre end andre.

- Det er lettere at løse problemer med racerens stabilitet fremfor problemer med dens ydeevne. Ydeevnemæssigt er bilen, hvor den skal være. Vi skal bare have den til at køre, siger Kevins Magnussen i en pressemeddelelse og uddyber sin begejstring og forhåbninger:

- Det er stadig meget opmuntrende, når man ser, at bilen er hurtig.

Ingen garantier
Midt i jubelen over sin rå racer-kraft, gør danskeren det mere end klart, at Haas-teamet, ham selv inklusive, ikke må være for selvtilfredse allerede efter ét løb. Det hårde arbejde må og skal fortsætte.

- Der er åbenlyst ingen garanti for, at bilen kommer til at blive så konkurrencedygtig igen.

- Vi er nødt til at arbejde hårdt for at mest muligt ud af bilen, og gøre den konkurrencedygtig igen til Kina. BIlen var der sidst, den leverede.

Magnussen vil ikke give andre end sig selv skylden for, at han ikke gennemførte i det australske grandprix.

- Det var kun fra min side, at det var en lidt hård weekend. Jeg fik ikke nok tid på banen, og der var for mange problemer med bilens stabilitet, som betød, at jeg ikke havde den bedste weekend. Men det er alligevel positivt, siger Magnussen.

Danskerens ros af Haas-raceren kommer i kølvandet på Haas-chefens lovprisning af racer-rovdyret.

- Det er ikke blot motoren, der er bedre. Det er hele pakken. Nu er vi lige så konkurrencedygtige som andre med motorer fra Mercedes, hvis ikke bedre, lyder det fra Günther Steiner, som kunne ligne en kunde, der var ude på at score en god rabat på den næste levering fra Ferrari-fabrikken i Maranello.

Det næste grandprix køres i Kina fra 7.-9. april.

Eksklusive billeder: Her brager Magnussen og Ericsson sammen: 

Her skamroser Magnussens chef Haas-raceren:

Mere fra Ekstra Bladet+

Uduelighed er ingen hindring for millionløn

Udforsk Ekstra Bladet+

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Udforsk Ekstra Bladet+