Annonce:
Annonce:

Bobler af optimisme: Den bliver vild

Haas-teamchef Günther Steiner antyder, at der er store ting i vente fra Ferrari-motoren i 2023

Günther Steiner har fået positive tegn fra Ferrari om næste års motor fra Mattia Binotto, den snart tidligere Ferrari-teamchef. Foto: Tariq Mikkel Khan
Günther Steiner har fået positive tegn fra Ferrari om næste års motor fra Mattia Binotto, den snart tidligere Ferrari-teamchef. Foto: Tariq Mikkel Khan
Annonce:
Følg Formel 1

Selv om Ferrari ikke fik den sæson, de ønskede, og italienerne skal have ny ledelse, er der positive tegn fra den tekniske front. 

Haas-teamchef Günther Steiner var leveringsdygtig i optimisme, da han i weekenden var i Faenza -  tæt på Ferraris og Haas’ hovedkvarter i Maranello - hvor Kevin Magnussen blev den 29. modtager af Lorenzo Bandini-trofæet.  

- I torsdags mødte jeg med Mattia Binotto, og han fortalte mig, at næste års motor bliver den vildeste (‘the bomb’ er udtrykket, Steiner brugte på engelsk, red.)  

- Hvis motoren er konkurrencedygtig, er det også positivt for os, sagde Steiner ifølge motorsport.com.

Efter anklager om at have snydt med sin motor og to skrækkelige sæsoner i 2020-2021 byggede Ferrari på mange måder en fremragende enhed til 2022.

Annonce:

Den snart forhenværende teamchef Mattia Binotto hævdede, at Ferrari havde taget det største skridt i moderne tid fra sæson til sæson.

Problemet var driftsikkerheden, som også ramte kundeholdene Haas og Alfa Romeo.

Alt for mange Ferrari-motorer gik op i røg, og man var i anden halvdel af sæsonen nødt til at skrue ned for ydeevnen for at få dem til at holde, erkendte Binotto.

I princippet er motorudviklingen fastfrosset i perioden 2022-2025, før en ny type motorenhed bliver introduceret i 2026.

Men der må godt pilles ved den, hvis ændringer har med holdbarhed og driftsikkerhed at gøre.

Magnussen analyserer vild duel med Vettel: 'Han læste mig'

Ferrari skulle være nået langt i det arbejde og have kørt deres motor hårdere i sæsonfinalen.

Hvis de kan tillade at skrue op for motorerne, uden at skidtet bryder sammen, er der meget performance at hente.

SE OGSÅ: Magnussen: - Det hårdeste, jeg har prøvet

Ikke kun Ferrari udgik for ofte i 2022. Det gik også ud over kundeholdene. Her Kevin Magnussen i Baku. Foto: Jan Sommer
Ikke kun Ferrari udgik for ofte i 2022. Det gik også ud over kundeholdene. Her Kevin Magnussen i Baku. Foto: Jan Sommer
 

Ferrari var især gode under tidtagning, men måtte i anden halvdel af sæsonen skrue ned for motorerne for at få dem til at holde. Foto: Tariq Mikkel Khan
Ferrari var især gode under tidtagning, men måtte i anden halvdel af sæsonen skrue ned for motorerne for at få dem til at holde. Foto: Tariq Mikkel Khan
 

Der var stor fremgang for Ferrari i år, men for Italiens stolthed tæller kun titler. Foto: Tariq Mikkel Khan
Der var stor fremgang for Ferrari i år, men for Italiens stolthed tæller kun titler. Foto: Tariq Mikkel Khan
 

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Læs mere

Spar med
Det kan du spare
Elpris lige nu
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*

Det bedste fra Ekstra Bladet+

Annonce:

Mest læste lige nu

Har dansk spiontjeneste ofret sin mand?
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

Populært i Ekstra Bladet+

Mere om krop og velvære med Ekstra Bladet+

Mere om krim med Ekstra Bladet+

Mest læste fra den seneste uge

Bagholdet

Annonce:
Annonce: