Se flere billeder af Haas-raceren allernederst i artiklen
Morgenen før allerførste testdag 26. februar i Barcelona er første chance offentligheden og presse har for at komme tæt på Kevin Magnussens nye Haas-racer.
Men som det første Formel 1-team offentliggjorde danskerens amerikanske team onsdag eftermiddag billeder af 2018-raceren.
Påmonteret den æstetisk horrible 'halo' - eller glorien som er den danske oversættelse for den påkrævede cockpit-beskyttelse - men til gengæld uden hajfinne og T-vinge, som er forbudt i den kommende sæson.
- Den største del af bilens udvikling var tilføjelsen af halo'en. Det krævede en del studier af aerodynamikerne, og designerne måtte arbejde hårdt for at modificere chassiset, så halo'en kunne klarede de krævede påvirkninger. Bilens totale minimumsvægt er øget på grund af halo'en, og dens tyngdepunkt er højere. Men alle er i samme båd, forklarer teamchef Günther Steiner i en pressemeddelelse.
Inklusiv montering vejer sikkerhedsbøjlen omkring 14 kg.
F1-studie: Dette er nyt til 2018-sæsonen:
Med forholdsvis små ændringer i reglementet er VF18'eren en videreudvikling af sidste års model.
- Vores 2017-bil var faktisk ret god, men vi fik bare ikke altid det bedste ud af den, og det er, hvad vi stiler mod at ændre i 2018. Vi har fået gjort bilen så let som mulig for at kunne køre med mere ballast. Og vi har været i stand til at bedre at placere vægten, hvor vi ønskede det, siger Steiner.
Vintertest kørers 26. februar-1. marts samt 6.-9.-marts på Circuit Barcelona-Catalunya. Kevin Magnussen sidder i bilen på anden og fjerde testdag i den første uge samt første og tredje dag i den sidste uge. Den anden halvdel af tiden kører Romain Grosjean.
Smukke F1-babes bliver afløst af børn
Særbehandling til F1-stjerne - nu får han sviner af kollega
Kevin-bagmand indgår aftale med Haas
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.