Dobbelt op: Godt Ferrari-nyt til Kevin

Ferraris 2018-motor byder både på forbedret driftsikkerhed og nyt tiltag, som skal udfordre Mercedes' dominans i kvalifikationen 

F1-studie: Hvem er favoritter til den nye F1-sæson

Med kun kort tid til 2018-racerne bliver sluppet løs for første gang til vintertest, er der lækket gode nyheder fra Ferraris hovedkvarter Maranello, som også kundeteamsene Haas og Sauber får glæde af.

Faktisk dobbelt op på gode nyheder ifølge motorsport.com.

Først og fremmest har Ferrari nået sine mål på dynanometeren (prøvebænk), hvad angår driftsikkerhed. Det er et af årets helt store udfordringer, fordi blot tre motorenheder skal holde til 21 grandprixer. Sidste år måtte man bruge fire til 20 grandprixer, før der vankede straf.

Sammen med Mercedes var Ferrari de mest driftsikre, omend både Sebastian Vettel og Kimi Räikkönen oplevede tekniske defekter mod slutningen af sæsonen. Haas-kørerne slap helt for gridstraffe på grund af motoren.

Sådan fejrede Ferrari-fans en tredjeplads på Monza sidste år. De håber på mere end det i 2018. Foto: Jan Sommer
Sådan fejrede Ferrari-fans en tredjeplads på Monza sidste år. De håber på mere end det i 2018. Foto: Jan Sommer
 

Derfor er 2018-udgaven en videreudvikling af sidste års motor med fokus på at levere mindst det samme antal hestekræfter, mens den kan holde længere, og det internationale motorsportsforbund FIA samtidig har indført restriktioner for brugen af motorolie. Nogle producenter var blevet lidt for kreative, hvad angik afbrænding af olie.

Den anden gode nyhed for Ferrari, Sauber, Haas og dermed Kevin Magnussen er et fremskridt, som på sigt skulle afhjælpe den fordel Mercedes har haft under lørdagens tidtagning siden introduktion af V6-hybriderne i 2014. Tyskernes og deres kundeteam har haft en særlig 'magisk' indstilling, som på en enkelt omgang til allersidst kunne tvinge mere kraft ud af motoren.

Et system, rivalerne har haft svært ved at matche.

Men ifølge motorsport.com har Ferraris motorchef Corrado Iotti planer om senere på sæsonen at indføre et nyt cylindertopstykke, som skulle hjælpe forbrændingen og udfordre Mercedes' fordel under kvalifikationen. 

Kevin Magnussen forbereder sig i øjeblikket til sæsonen i sin nye base i Dubai.

Og han glæder sig til at bruge mindre tid på mavebøjninger og nakkestræk og mere tid bag rattet ...

Se også: F1-giganter truer med exit: Lad dem bare smutte!

Se også: 'Arrogant' Haas-ejer svarer igen: Vi har brug for Romain og Kevin

Se også: F1-boss erkender motor-flop: Vi legede med ilden

#tbt testing in 2017. Not long until we’re back at it again #KM20 #F1testing

Et opslag delt af Kevin Magnussen (@kevinmagnussen) den

57 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Formel 1
Mest læste i Formel 1
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere