Efter perfekt løb: Kevin er F1’s ‘good boy’

Kevin Magnussen bør nu omtales som Formel 1’s gode dreng, mener hans chef efter et perfekt løb i Spanien

Foto: All Over Press
Foto: All Over Press

BARCELONA (Ekstra Bladet): Bedre kunne Kevin Magnussen ikke svare igen på de seneste løbs episoder, som fik sidste års snak om at være en ‘bad boy’ til at blusse op.

Fredagens temmelig ubetydelige løftede pegerfinger for at komme for tæt på Charles Leclerc var helt og aldeles glemt, som alle ville have fat i den 25-årige dansker efter sin bundsolide sjetteplads i Spaniens Grand Prix.

Han var sidste mand gennem mediemøllen, fordi han var udtaget til dopingprøve. For første gang i lang tid bød den både på direkte interview ind med britisk Sky og en seance sammen med sin tidligere teamkammerat Jolyon Palmer, som nu agerer ekspert for BBC og Formel 1.

De kunne se tilbage på et på mange måder dybt kedeligt løb kørt til perfektion. Efter den dramatiske start, hvor teamkammeraten Romain Grosjean crashede ud sammen med Nico Hülkenberg og Pierre Gasly, lå Kevin Magnussen hovedparten af tiden i ingenmandsland.

Med sikker afstand til Carlos Sainz og Fernando Alonso bagved og uden chance for at fange de forreste.

Teambossen var yderst tilfreds med præstationen.

- Kevin opførte sig så godt. Hvad er det modsatte af en ‘bad boy’? Han er nu Formel 1’s ‘good boy’, siger Günther Steiner.

Se også: Grosjean-crash bag Kevin: Toppræstation af danskeren

Se også: Kevin med bad boy-image: - Har ondt af ham

Som naturligvis ærgrer sig over ikke at have begge biler med i pointene.

Faktisk lå de efter to sving til at kunne køre en sjette- og syvendeplads hjem, da Ferraris Kimi Räikkönen udgik foran.

- Det kunne have været det perfekte løb for os, men blev kun 50 procent perfekt. Hvad, der giver mig selvtillid, er, hvor hurtig bilen er. Da først Kevin kom i gang, kunne han hverken avancere eller falde bagud. Han cruisede nærmest.

Foto: All Over Press
Foto: All Over Press
 

Til dem, som mener, Kevin Magnussen slingrede for meget og spillede en rolle i franskmandens uheld:

- Det er en helt normalt korrektion, du laver i en racerbil, der befinder sig på grænsen. Kevin skulle også af sted, så Sainz ikke fangede ham, siger Steiner.

- Jeg ved ikke, om det var for aggressivt af Romain, men hvis han havde fortsat, ville han have ramt Kevin, og så ville vi for alvor være kede af det. Det er en starthændelse, som kan ske.

Kevin Magnussen lagde slet ikke mærke til, at teamkammeraten kom blæsende bagfra. Men som alle andre kæmpede han med at finde greb på de første omgange.

- Jeg fik en god start og kom hurtigt op på siden af Red Bullsene, men dem var der ingen idé i at kæmpe imod. Så kommer der safetycar og under den, er det rigtig svært at holde temperatur i dækkene. Det var egentlig det sværeste ved løbet, fortæller han til Ekstra Bladet.

- Vi fortjener at score point som i Bahrain og her. Vi bør være i stand til at score point hver gang og har bilen til det. Der har bare været nogle uheld, så det er rart at score gode point, og jeg er glad for, at vi er oppe på en mere fortjent placering i konstruktør-VM. Vi skal bare holde det her niveau og blive ved med at score point.

- Jeg havde lidt held med, at en foran ikke nåede mål (Räikkönen), men i det hele taget en perfekt weekend for min side af garagen, siger danskeren.

Kevin Magnussen er nu noteret for 19 VM-point - samme antal som han scorede hele sidste år - hvilket rækker til en sjetteplads for Haas.

Se også: Grosjean-crash bag Kevin: Toppræstation af danskeren

Foto: Mark Sutton/Sutton Images/REX/All Over Press Sport og Spil Han sidder med alle data: Her er Kevin bedst

Kevin Magnussen i debat Ayao Komatsu (t.v.), mens Haas' nye  dækspecialist Hiroshi Tomitsuka lytter med. Foto: Jan Sommer Sport og Spil Chefingeniørens forklaring: Stor forskel på Kevin og Romain

106 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere