Årets første Formel 1-test bød på grund af vejret ikke den store opvisning i nyt materiel og gav kun et begrænset indblik i styrkeforholdet anno 2018.
Alligevel lægger Autosports Formel 1-ekspert Gary Anderson hovedet på blokken og vurderer holdene indtil nu. Det gør den tidligere Formel 1-kører ved at tage højde for brændstof-niveau, dæk-compound, stint-strategi og kørerens aggressivitet.
Til sammen giver han et bud på, hvor holdene står lige nu.
Ikke overraskende er der topkarakterer til Red Bull, Mercedes og Ferrari, mens Kevin Magnussen og Haas bliver placeret som nummer seks af ti.
Generelt giver Anderson det amerikanske hold kredit for at have arbejdet med tingene hen over vinteren, men han øjner også nogle potentielle mangler:
- Man bliver nødt til at sige, at Haas ser ud til at have gjort et godt stykke arbejde, selv om bilen overordnet ser ud til at mangle noget downforce. For når køreren begynder at presse bilen, så bevæger den bagenden meget.
- Det forvirrende i at bedømme Haas' standpunkt er, at de så ofte var ude på bløde dæk - det kan være hjælp til at camouflere nogle svagheder, skriver Anderson.
Han har placeret Haas i feltet bag McLaren og Renault, som han ikke umiddelbart ser, at amerikanerne kan udfordre i kampen om de vigtige konstruktør-hierarki.
- Jeg tror ikke, at Haas vil komme til at kæmpe med om fjerdepladsen, men i det mindste ser det ud til, at de har en stabil bil at bygge videre på, og de burde være i stand til at komme i pointene.
- Det er måske feltets mindst sofistikerede bil, men det er ikke nødvendigvis et problem, hvis alt fungerer, og holdet forstår, hvordan man får det bedste ud af den, påpeger Gary Anderson.
Formel 1-feltet returnerer til Barcelonas Circuit de Catalunya på tirsdag, hvor de vil have yderligere fire testdage.
sæsonens første løb er traditionen tro i australske Melbourne. Det bliver kørt 25. marts.
Bedst i test: Her slår Kevin alle andre
Efter Haas-mareridt: Alt vendte for Kevin
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.