SILVERSTONE (Ekstra Bladet): Sikkerhedsbøjlen ‘halo’ var for grim, så nu arbejder det internationale motorsportsforbund FIA på at indføre en slags forrude.
Beslutningen deler kørerne, hvor både Kevin Magnussen og Romain Grosjean tilhører gruppen af modstandere, som ikke føler, der er behov for ekstra cockpitbeskyttelse.
Formel 1 i København? Her er næste skridt
Men det er FIA indstillet på at gøre obligatorisk allerede fra næste år.
I forbindelse med Italiens Grand Prix i eftersommeren skal skærm-løsningen testes yderligere; Sebastian Vettel luftede den imidlertid en enkelt omgang under første træning på Silverstone.
Hvilket var det mest ophidsende, der skete i den træning.
Hos Haas fik Antonio Giovinazzi for første gang chancen i stedet for Kevin Magnussen, og sessionen forløb tilsyneladende problemfrit.
Ferraris tredjekører var et halvt sekund langsommere end Romain Grosjean, som 16. hurtigst og franskmanden satte sig på 14. pladsen.
Tiderne blev dog sat på soft-dækket, hvor mange af konkurrenterne benyttede de hurtigere supersoft-dæk.
Det siger Kevin om GP i København:
Vigtigst for Haas var dog at teste de nye bremser fra CI.
Mercedes topper tiderne med sidste uges vinder Valtteri Bottas hurtigere end Lewis Hamilton - til trods for at deres tider også blev sat på det langsommere softdæk.
I fredagens anden træning skal Kevin Magnussen og Romain Grosjean evaluere Haas-teamets nye bremseløsning.
Formel 1 i København: 'Det skal bare ske'
Ekspert advarer: Folk skal genhuses når F1 lukker København i 10 dage