SHANGHAI (Ekstra Bladet): Formel 1-fans har skreget på bedre lyd, lige siden de nuværende V6-hybridmotorer med turbo blev indført i 2014.
Alt tyder på, at der bliver lyttet til ønsket.
Ugen før Kinas Grand Prix begyndte de første diskussioner om, hvilken motortype man skal benytte fra 2021, når den gældende aftale er udløbet.
Det kan virke som langt ude i fremtiden.
Men som sportens nye chef Ross Brawn understregede under sæsonpremieren i Melbourne, bliver den næste generation motorer nøgleelementet for Formel 1' s amerikanske ejeres planer med sporten.
- Den nuværende er et fantastisk stykke ingeniør-arbejde, men den endte med at blive meget dyr og kompliceret, siger Brawn.
Mødet i Paris havde deltagelse af Formel 1' s forskellige interessenter plus inviterede gæster som Volkswagen, der ejer blandt ejer mærkerne Porsche, Audi og Lamborghini.
Her blev man med meget brede pennestrøg enige om et sæt retningslinjer.
I den nye motorplan skal lyden være bedre.
Masser af hestekræfter De skal være proppet med hestekræfter - der tales allerede om 1100-1200 hk mod de nuværende 900-1000 - samtidig med at motorerne er simplere og billigere.
Kørerne skal kunne presse dem mere end de nuværende.
Og så skal teknologien stadig være relevant for gadebiler, så ingen tilbagevenden til benzinslugende og brølende V12' ere.
- Jeg er meget tilfreds med, at så mange forskellige interessenter var enige om en retning for Formel 1 på så vigtigt et teknisk område, udtaler Jean Todt, præsident for det internationale motorsportsforbund, FIA.
Mange af Formel 1-kørerne har offentligt drømt om at vende tilbage til V10-eller V12-motorer.
Kevin: Jeg er ligeglad
Hvis Kevin Magnussen stadig er i motorsportens fineste klasse på det tidspunkt, vil han være 28 år og klar til at toppe.
Men i modsætning til mange af kollegerne var den 24-årige dansker ikke meget for at blande sig i motordebatten, da Ekstra Bladet talte med ham i Shanghai.
- Jeg kan bedst lide lyden af 'naturally aspirated'-motorer og ikke turbomotorer (på dansk kalder man det sugemotorer, red.). Men jeg er ligeglad; bare jeg får den hurtigste.
- Jeg synes, det er fint, som det er.
- Jeg kan bedre lide lyden fra de gamle motorer, men som kører, synes jeg, den nuværende er den bedste motor, jeg har kørt med, siger Kevin Magnussen.
- Også bedre end V8'erne?
- Ja.
Selv om vindene blæser i en anden retning, er det teknisk set også en mulighed, at man tager endnu en periode med de nuværende motorer.
Fakta: NÆSTE GENERATION F1-MOTORER
Red Bulls danske stjernemekaniker: Fra fejedreng til Formel 1
F1-stjerner efter bekymrende start: Tag det med ro!
Kæmpe rejseguide til Formel 1: Her skal du se Kevin køre
Kom med til historiens store dramaer på Suzuka: